فرمانده دریابانی مازندران
فرمانده دریابانی مازندران گفت: تردد هرگونه شناور دریایی، فاقد مجوز اعم از جت اسکی و قایق‌های موتوری به دریا ممنوع است.
کد خبر: ۱۹۸۹۸۷
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۶ 16 March 2016

به گزارش تابناک مازندران، هوشنگ حسینی اظهار کرد: برنامه‌های فرماندهی دریابانی استان در نوروز 95 اطلاع‌رسانی می‌شود که برقراری نظم و امنیت در طول سواحل دریای خزر در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: راهنمایی و اطلاع‌رسانی مناسب به مسافران نوروزی در رابطه با هشدارهای امنیتی و انتظامی و توصیه‌های پیشگیری در مناطق ساحلی و اجرای عملیات مشترک امداد و نجات و مردم یاری در حوادث غیرمترقبه با همکاری سایر یگان‌های امدادی ذیربط برنامه‌ریزی شده است.

فرمانده دریابانی مازندران از جلوگیری و مقابله با هرگونه تحرکات اشرار و عناصر وابسته به ضدانقلاب، قاچاقچیان، صیادان غیرمجاز و ورود مواد مخدر و کالای قاچاق در مرز‌ها خبر داد و تصریح کرد: هماهنگی لازم با یگان‌های انتظامی همجوار در راستای ایجاد امنیت و اجرای طرح‌های عملیاتی انجام شده است.

حسینی از تامین نظم و امنیت اماکن سیاحتی و زیارتی و مراکز گردشگری واقع در مناطق مرزی مازندران خبر داد و بیان کرد: برقراری ایستگاه‌های سیار مردم یاری در طول حوزه استحفاظی و حضور شبانه‌روزی مرزبانان خدوم دریابانی استان در ایام نوروز و در راستای ایجاد امنیت در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه تجهیز ناوگان ترابری و خودرویی استان برای انجام طرح‌ها به ویژه طرح ایام نوروز و دریافت خودروهای نیمه‌سنگین از ناجا برای اعزام مناسب پرسنل به محل مأموریت برنامه‌ریزی شد، خاطرنشان کرد: نوسازی شناورهای موجود و مطلوب‌سازی محیط کار عملیاتی پرسنل در راستای افزایش روحیه خدمتی در انجام ماموریت‌ها را نیز داشته‌ایم.

حسینی راه‌اندازی شناور سنگین 50 فوتی و ایجاد تحرک عملیاتی ناوگان شناوری در راستای انجام ماموریت‌ها و گشت‌های فراملی، افزایش توان سرعتی و مانوری دریایی مجموعه دریابانی با بهره‌گیری از ناوگان شناوری سبک و افزایش تحرک ناوگان شناوری با مجهزسازی به شناورهای لاور 17 فوتی موتور 85 انژکتور و شناورهای گلف موتور 250 انژکتور را نیز به این لیست اضافه کرد.

فرمانده دریابانی مازندران با تاکید بر لزوم افزایش ناوگان موتوری برای انجام ماموریت در نوار ساحل، ادامه داد: تجهیز و اختصاص کانکس‌های مجهز در سطح استان در نقاط ویژه عملیاتی برای استقرار پرسنل ماموریتی ناوگروه‌ها و پاسگاه‌ها و برنامه‌های آموزش همگانی و نشست با مرزنشینان، متنفذین و معتمدین محلی در راستای برقرای نظم و امنیت در ایام پرشور نوروز 95 در دستور کار است.

وی از آموزش همگانی به صورت می‌دانی با حضور شبانه روزی دریابانان در بین میهمانان نوروزی و ساحل‌نشینان و همچنین تهیه و نصب بنرهای متعدد در سطح حوزه استحفاظی خبر داد و در تشریح پیام‌هایی برای مسافران نوروز و ساحل‌نشینان، گفت: مهم‌ترین پیام این است که به مردم و میهمانان توصیه می‌کنیم به هیچ عنوان برای شنا در محدوده خارج از طرح وارد دریا نشوند که معمولا دریا طغیان‌گر و پرتلاطم است و از طرفی دیگر ناجیان غریق و امکانات اورژانس و احیا هر چند فعال هستند اما کثرت و هجوم مردم پوشش کامل را از حیث اتفاقات به مشکل و سختی می‌اندازد و ممکن است در یک حرکت نسنجیده کوچک، یک عمر غم و اندوه برای بازماندگان برجای بگذارند.

حسینی با بیان اینکه مردم حتما از جلیقه نجات هنگام ورود به دریا استفاده کنند، تصریح کرد: مردم باید قوانین و مقررات شناوری و دریایی را که دریابانان گوشزد می‌کنند، رعایت کنند و لازم است از نوجوانان و فرزندان که شیفته هیجان و ماجراجویی هستند، غافل نشویم.

وی با تاکید بر اینکه امنیت در خشکی و دریا یک نیاز عمومی و تولید آن نیازمند مشارکت همگان است، تصریح کرد: باید با رعایت قوانین و مقررات دریایی، پلیس را در خدمت‌رسانی یاری کرد که مهم‌ترین مولفه‌ برقراری امنیت در دریا و ساحل توسط مرزبانان و دریابانان، برخورداری از اعتماد مردم است.

فرمانده دریابانی مازندران با بیان اینکه مردم از ایستگاه‌های مجاز قایقرانی و جت اسکی مستقر در ساحل با آرم و مشخصه نصب بر روی بدنه شناور شامل شماره ثبت بندر و کد شناوری استفاده کنند، گفت: تردد هرگونه شناور دریایی، فاقد مجوز اعم از جت اسکی و قایق‌های موتوری به دریا ممنوع است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار