در چارچوب هفته چهارم لیگ قهرمانان آسیا :
با اینکه تراکتورسازان روحیه خود را از دست داده بودند اما در آخرین دقیقه وقت اضافه در نزدیکی محوطه جریمه صاحب ضربه آزاد شدند که شوت لوسیانو ادینهو را دروازه بان الاهلی گرفت و با این ضربه داور در سوت خود دمیده و بازی با تساوی 2 بر 2 به پایان رسید
کد خبر: ۲۰۰۳۹
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۲ 07 April 2015

در آغاز دور برگشت مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا و از گروه D این رقابت‌ها تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز از ساعت 16 امروز (سه شنبه) در ورزشگاه یادگار امام ره تبریز به مصاف الاهلی عربستان رفت که این دیدار در پایان با تساوی 2 بر 2 به پایان رسید تا ناکامی تراکتورسازان مقابل تیم‌های عربستانی در لیگ قهرمانان آسیا همچنان ادامه داشته باشد.

در این دیدار که در حضور نزدیک به 35هزار تماشاگر برگزار شد در نیمه نخست دو تیم بازی پایاپایی را به نمایش گذاشتند اما از موقعیت‌هایی که بدست آوردند نتوانستند به خوبی بهره برده و در نهایت این نیمه با تساوی بدون گل به پایان رسید تا تیم‌ها برای استراخت 15 دقیقه‌ای راهی رختکن شوند.

در نیمه دوم این تیم تراکتورسازی بود که بازی را خوب شروع کرد و پس از اینکه چند موقعیت را از دست داد بالاخره توسط لوسیانو ادینیو در دقیقه 59 دروازه الاهلی را باز کرد تا قفل دروازه‌ها در این بازی شکسته شود. ادینیو در شلوغی محوطه جریمه با یک ضربه درون پا توپ را به سمت دروازه حریف شلیک کرد که این ضربه در بین راه به مدافع حریف خورده و از بالای دستان دروازه‌بان این تیم به گل اول تراکتورسازان در این بازی منجر شد.

پس از این گل بازهم تراکتورسازی روی چند حمله دیگر خطرساز ظاهر شد اما با بی دقتی بازیکنانش نتوانست اختلاف را افزایش دهد.

در ادامه این تیم الاهلی بود که با تیزهوشی و حرکت انفرادی عمر السوماح بهترین گلزن خود به گل تساوی رسید. این بازیکن در دقیقه 73 و در درون محوطه جریمه تراکتورسازان درحالی که دو بازیکن را در مقابل داشت از زاویه‌ای بسته دروازه تراکتور را باز کرد تا نتیجه یک بر یک مساوی شود.

با این گل شاگردان تونی برای زدن گل برتری کار را هجومی دنبال کردند و به فاصله 4 دقیقه از گل الاهلی در دقیقه 77 از روی کرنر ارسالی آندرانیک تیموریان با ضربه سر شاهین ثاقبی به گل دوم خود رسیده و ورزشگاه را بار دیگر غرق در شادی و هیاهو کردند.

این پایان کار نبود و تیم الاهلی در دقیقه 89 بازهم توسط عمر السوماح روی غفلت مدافعان تراکتورسازی بار دیگر کار را به تساوی کشاند تا سرخ پوشان در واپسین لحظات بار دیگر برتری خود را از دست رفته ببینند.

با اینکه تراکتورسازان روحیه خود را از دست داده بودند اما در آخرین دقیقه وقت اضافه در نزدیکی محوطه جریمه صاحب ضربه آزاد شدند که شوت لوسیانو ادینهو را دروازه بان الاهلی گرفت و با این ضربه داور در سوت خود دمیده و بازی با تساوی 2 بر 2 به پایان رسید تا تراکتورسازی در دومین بازی خانگی خود نتواند از موقعیت میزبانی استفاده کرده و در ادامه کارش برای صعود ازمرحله گروهی دشوارتر شود.

ضمن اینکه تراکتورسازی در دقایق تلف شده نیمه دوم نیز با اخراج فرشاد احمدزاده ده نفره شده و با یک بازیکن کمتر به بازی ادامه داد.

قضاوت این دیدار برعهده ساتو ریوجی از ژاپن بود که علاوه بر اخراج فرشاد احمدزاده، خالد شفیعی، شاهین ثاقبی و حامد لک از تراکتورسازی و سلمان مواشر، ولید باخشوین از تیم الاهلی را با کارت زرد خود جریمه کرد.

تراکتورسازی: حامد لک، میرهانی هاشمی، خالد شفیعی، محمد ایرانپوریان، سعید آقایی، مهدی کیانی، آندرانیک تیموریان، شاهین ثاقبی(85 احمد کامدار)، فرشاد احمدزاده، فرید کریمی و لوسیانو ادینیو

سرمربی: تونی اولیریرا

الاهلی عربستان: المایوف، محمد عبدول شافی، هاساوی، السبحی، الموسی، باخاشواین، البساس، المقاوی (46 المعاشر)، الجسیم، العبدالله، السماح

سرمربی: کریستین گروس

تراکتورسازی به قعر جدول سقوط کرد

تیم فوتبال نسف‌قارشی ازبسکتان در چارچوب هفته چهارم لیگ قهرمانان آسیا مقابل الاهلی امارات شکست خورد.

دیدار تیم‌های فوتبال نسف‌قارشی ازبکستان و الاهلی امارات از ساعت 18 و 30 دقیقه امروز (سه‌شنبه) برگزار شد که در پایان نماینده امارات توانست با یک گل به برتری دست یابد. تک گل این بازی را اورتون ریبریو برای الاهلی در دقیقه 81 به ثمر رساند.

الاهلی با این برد 5 امتیازی شد و به رده دوم جدول گروه چهارم صعود کرد. در این گروه تراکتورسازی نیز حضور دارد که در دیدار خانگی امروزش مقابل الاهلی عربستان به تساوی 2 بر 2 دست یافت و با 4 امتیاز در قعر جدول قرار گرفت. نسف‌قارشی هم با 4 امتیاز در رده سوم قرار گرفته است. در این گروه الاهلی عربستان با 8 امتیاز در صدر جدول قرار دارد.

من امروز حتی فهرست 18 نفره را نیز نتوانستم پر کنم و لیست نفرات ما 17 نفر بود.

تونی اولیویرا سرمربی پرتغالی تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز در کنفرانس خبری بعد از بازی با الاهلی عربستان در جمع خبرنگاران اظهار داشت:امروز تیم ما نمایش خوبی داشت و باختن در این بازی بسیار برای ما سخت بود که موفق شدیم مقابل تیم خوب الاهلی نبازیم و در طول مدت بازی برتر از حریف بودیم و مستحق پیروزی بودیم که با بدشانسی نتیجه برد را با تساوی عوض کردیم.

وی گفت: تیم ما در هر دو بازی رفت و برگشت نمایش بهتری از تیم حریف داشت ولی ما اشتباهاتی داشتیم اما تیم منظم و با سیستمی بودیم اما تیم حریف بازی فشرده‌ای انجام داد و کار را برای ما سخت کرد ولی باز هم تلاش کردیم و توانستیم گلزنی کنیم اما در حفظ آن ناموفق بودیم.

سرمربی تیم تراکتورسازی گفت: در 10 دقیقه آخر بازی بازیکنان تیم ما خسته شدند و در زمین پاس‌کاری می‌کردند؛ آخر بازی به بازیکنانم گفتم احساس شکست نکنید و این وظیفه رهبر است که تیم را هدایت کند.

وی افزود: ما در دقیقه  89  گل خوردیم و این بریا ما بسیار ناراحت کننده بود ولی این را باید بدانیم که گاهی بازیکنان بزرگ هم اشتباه می‌کنند و بازیکنان من هم در این دیدار اشتباه کردند.

سرمربی تراکتورسازی تاکید کرد : تیم من در زمین بازی عملکرد خوبی داشت و خوب و منظم بازی می‌کرد که به این دلیل  تعویض نکردم و تعویض کردن در دقیقه 90 کار خوبی نیست و من دوست ندارم برای وقت‌کشی تعویض کنم.

تونی از مصدومیت و محرومیت تعدادی از بازیکنان تراکتورسازی در طول بازی های اخیر به شدت گلایه کرد و گفت: من امروز حتی فهرست 18 نفره را نیز نتوانستم پر کنم و لیست نفرات ما 17 نفر بود.

 

میزبانی تبریزی ها عالی بود

 کریستین یورگن گروس سرمربی سوییسی تیم فوتبال الاهلی عربستان در نشست خبری بعد از بازی با تراکتورسازی تبریز

گفت: گرفتن یک امتیاز از تبریز و تیم سخت کوش و بسیار جنگنده تراکتورسازی برای ما بسیار ارزشمند بود.

وی با بیان اینکه از نتیجه تساوی در این دیدار بسیار راضی است، اظهار کرد: بازی بسیار سخت برای ما بود و تیم تراکتورسازی انگیزه بسیار بالایی برای برد داشت، اما تیم من نیز از انگیزه کافی برای کسب امتیاز برخوردار بود.

وی افزود: بازی امروز مثل بازی رفت در جده نیز برای ما دشوار بود، اما نقطه قوت ما مهاجم شماره 9 بود که از فرصت های اندک به دست آمده نهایت استفاده را کرد و توانستیم بازی باخته را در دقایق پایانی به تساوی بکشانیم.

گروس گفت: به دلیل اینکه تبریز نسبت به شهر جده ارتفاع زیادی از سطح دریا دارد، تیم ما امروز شرایط سختی را تحمل کرد اما با این وجود بازی بهتری از خود به نمایش گذاشتیم، هرچند این بازی بهترین بازی ما نبود.

وی با اشاره به اینکه تیم الاهلی با تساوی امروز مقابل تراکتورسازی از شرایط بهتری در جدول برخوردار شد، گفت: البته تراکتورسازی نیز با شکست نسف قارشی مقابل حریف امروز خود می تواند شانس بالایی برای صعود داشته باشد.

گروس از آندرانیک تیموریان به عنوان رهبر و بهترین بازیکن تراکتورسازی یاد کرد و افزود: تونی به خاطر داشتن چنین هافبک توانمندی باید به خود ببالد، چون این بازیکن وزنه سنگین فنی در داخل زمین و وزنه بالای روحی در خارج از زمین برای تراکتورسازی است.

وی از میزبانی و پذیرایی باشگاه تراکتورسازی قدردانی کرد و گفت: تبریزی های میزبانان عالی برای تیم ما بودند و از بدو ورود به این شهر مورد استقبال خوب آنها قرار گرفتیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار