رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، در درباره اقتصاد مقاومتی گفت: اقتصاد مقاومتی یک فرا سیاست است و تقریبا همه سیاست‌های کلی نظام را در برمی‌گیرد.
کد خبر: ۲۰۲۴۲۱
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۹ 26 March 2016
به گزارش تابناک مازندران، امیدعلی پارسا در جلسه قرارگاه عملیاتی اقتصاد مقاومتی در استان بابیان اینکه اقتصاد مقاومتی مجموعه فرمایشات ۱۰ سال اخیر رهبری درباره نام‌گذاری سال‌های قبل داشته‌اند را دربر دارد افزود: این فرا سیاست نسخهٔ توسعه نظام جمهوری اسلامی است که مجموعه نظام باید به آن پایبند باشد.

وی با بابیان اینکه، اقتصاد مقاومتی قرار است در قالب همین برنامه‌های معمول توسعه کشور ادامه پیدا کند و چیزی جدای از برنامه توسعه ششم و برنامه چشم‌انداز نیست، افزود: اما در این فاز، خصوصاً در سال جاری باید با مدیریت جهادی تغییراتی داده شود که روند معمول با سرعت‌پایین شکسته شود.

وی پیشنهاد داد تا با دستگاه‌های اجرایی‌مان، برنامه‌ای یک‌ساله یا تا پایان دوره ریاست جمهوری یازدهم از اقدامات و خروجی‌های که مؤثر در اقتصاد مقاومتی و توسعه را تنظیم کنیم.

پارسا همچنین افزود: باید برنامه ششم توسعه را همگام با دیگر استان‌ها درزمینهٔ اقتصاد مقاومتی تعیین کنیم و بهبود فرایندهای جاری و ارتقاء و بهره‌وری تک‌تک دستگاه‌های اجرایی لازمه آن است که باید اتفاق بیافتد و اگر تاکنون کمی غفلت شده است باید وقت بیشتری بگذاریم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مازندران یادآور شد: اقدامات خاص اقتصاد مقاومتی با مدیریت جهادی باید مدنظر قرار گیرد زیرا مدیریت جهادی با توجه به فرمایشات رهبری، اقداماتی است که بدون قید و شرط و با شور و شوق مانند زمان جبهه و جنگ در تمام دستگاه‌های ما انجام شود.

وی گفت: پیشنهاد من این است که با توجه به اینکه دبیرخانه در سازمان مدیرت و برنامه مستقر است با تک‌تک دستگاه‌های اجرایی‌مان در نشستی برنامه مشخص کوتاه در رابطه با اقداماتی که قرار است امسال حداکثر تا سال آینده صورت گیرد را داشته باشیم.

به بیان پارسا، وقتی مسائل را باهم جمع می‌کنیم با مشکلی به نام کمبود رشد یا بالا بودن نرخ بیکاری در استان مواجه می‌شویم و درمان هر دو این‌ها افزایش سرمایه‌گذاری در بخش غیردولتی است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مازندران افزود: برای اینکه سرمایه‌گذاری در بخش دولتی حداقل ۲۰ تا ۲۵ درصد در کلیه بخش‌های اتفاق بیفتد تکلیف تک‌تک دستگاه‌ها چیست، باید مشخص شود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار