کد خبر: ۲۰۲۵۱۱
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۳ 26 March 2016
تابناک گیلان: فرماندار لنگرود با بیان اینکه فاز اول مزار شهید املاکی در کولاک محله تا حدود زیادی بازسازی شده است، گفت: این کار با مدیریت جهادی و انقلابی و افزایش شیفت کاری پیمانکار مربوطه محقق شد.

سید رضا جوادپور، فرماندار لنگرود در حاشیه مراسم صبحگاه مشترک که امروز(7 فروردین) به مناسبت بیست و هشتمین سالگرد سردار همیشه قهرمان گیلان" شهید حسین املاکی" در یادمان این شهید بزرگوار در کولاک محله این شهرستان برگزار شد، به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: ما باید آرمان های شهدا را در عمل پاس داشته و راه شهدا را ادامه دهیم.

 

وی مزارها و گلزارهای شهدا  را فرصتی برای احیای سبک زندگی انقلابی و اسلامی دانست و اظهار کرد: مزار شهدا باید به مراکز گردشگری ایثار و شهادت و ترویج این فرهنگ تبدیل شود.

 

فرماندار لنگرود با بیان اینکه  مراسم شهید املاکی نهم فروردین در مسجد جامع شهر برگزار می شود، تصریح کرد: این مراسم با سخنرانی سردار حسین سلامی(جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ) و مداحی حاج ابوذر بیوکافی در مسجد جامع لنگرود برگزار می شود.

 

جوادپور ادامه داد: پارکینگ های شهرداری، دانشگاه آزاد و پارکینگ دانشکده پرستاری در داخل شهر جهت امنیت و رفاه حال مردم اختصاص یافته است.

 

جوادپور با اشاره به اینکه فاز اول مزار شهید املاکی  در کولاک محله تا حدود زیادی بازسازی شده است، خاطرنشان کرد: این کار با مدیریت جهادی و انقلابی و افزایش شیفت کاری پیمانکار مربوطه محقق شد.

 

وی توزیع بروشور و بسته های فرهنگی، اجرای تئاتر خیابانی«به دنبال قهرمان» در پارک فجر لنگرود و مشق گمنامی را از جمله برنامه های جانبی در راستای برگزاری مراسم شهید املاکی عنوان و اذعان کرد: بعد از مراسم شهید املاکی در نهم فروردین نیز مسابقه والیبال سردار همیشه قهرمان گیلان«شهید حسین املاکی» برگزار می شود.

 

گفتنی است، سردارشهيد حسين املاکي در شب عاشورا سال هزار و سيصد و چهل، در روستاي کولاک محله ، شهرستان لنگرود در خانواده اي مذهبي و کشاورز ديده به جهان گشود. خلاقيت حسين در ارائه شناسايي ها و طرح نظامي بقدري عالي و دقيق بود که گويا سالها در دانشکده ها دروس علوم عالي نظامي و رزم آموخته بود؛ ليکن دانشگاه او ايمان به خدا و کلاس او جبهه و ميادين نبرد با دشمنان اسلام و قرآن بود .

حسين در عمليات هاي متعددي چون والفجر مقدماتي ، والفجر 1 ، والفجر4 ، والفجر6 ، والفجر 8 ، والفجر9 ، عمليات بدر نقش آفريني فوق العاده اي ايفاء نمود و بي ترديد مي توان عنوان کرد آن موفقيت ها مرهون شجاعت، خلاقيت، توانمندي و خدمات عالي حسين املاکي بود . حسين در سال 64 به تيپ قدس گيلان رفت ؛ واحد اطلاعات و عمليات تيپ را تقويت نمود و بهترين طرح عملياتي والفجر 9 را با توجه به شناسايي هايش در منطقه سليمانيه ارائه و اجرا نمود و به موفقيتهاي بزرگي دست يافت و سر انجام اين دلاور شجاع اسلام در 9 فروردين سال 67 در عمليات والفجر 10 به همراه ياران و همرزمانش به آرزوي ديرينه اي که کسب مقام شهادت در راه حضرت دوست بود نائل آمد.

حسين املاکي حسيني زيست و شهيد شد و شهادتش الگو و درسي فراموش ناشدني شد بنام(( ايثار)) به امت عزيز اسلام آموخت . چرا که در هنگام بحبوحه جنگ و نبرد و آتش حملات و شيميايي دشمن حسين املاکي به بسيجي اي که ناله و استمداد کمک مي طلبيد ، حسين ماسک صورتش را برداشت و بصورت بسيجي بست و در نهايت هر دو شهيد شدند هم بسيجي و هم حسين املاکي . که مقام معظم رهبری می فرماید"شهيد املاكي شما ، كه توي ميدان جنگ شيميايي زدند ، و خودش هم آنجا در معرض شيميايي بود ، بسيجي بغلدستش ماسك نداشت ،شهيد املاكي ماسك خودش را برداشت بست به صورت بسيجي همراهش ! قهرمان يعني اين "
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار