مدیر انجمن حمایت از بیماران دیابتی استان کرمانشاه رعایت رژیم غذایی، انجام ورزش و مصرف به موقع دارو را برای سلامت بیماران دیابتی در ایام نوروز ضروری دانست.
کد خبر: ۲۰۲۸۸۰
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۴ 27 March 2016
مدیر انجمن حمایت از بیماران دیابتی استان کرمانشاه رعایت رژیم غذایی، انجام ورزش و مصرف به موقع دارو را برای سلامت بیماران دیابتی در ایام نوروز ضروری دانست.

فاطمه رضوان مدنی در گفت و گو با خبرنگار سرویس «اجتماعی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، با بیان اینکه رژیم بیماران دیابتی در ایام نوروز باید ادامه پیدا کند، گفت: در تعطیلات نوروزی دید و بازدیدها بیشتر می‌شود و در این دید و بازدیدها نیز استفاده از خوراکی‌هایی مانند آجیل و شیرینی افزایش می‌یابد و بیماران دیابتی باید توجه داشته باشند که رژیم غذایی آنها تعطیلی ندارد و در این ایام باید بیش از هر زمان دیگری مراقب رژیم غذایی خود  باشند.

وی تصریح کرد: بیماران دیابتی می‌توانند از آجیل استفاده کنند، اما توصیه ما مصرف آجیل خام آن هم به میزان محدود است.

رضوان مدنی با بیان اینکه تمام انواع شیرینی‌ها شکر دارند، گفت: به هیچ عنوان مصرف شیرینی برای بیماران دیابتی توصیه نمی‌شود و این توصیه شامل انواع شیرینی از جمله نان برنجی نیز می‌شود.

مدیر انجمن حمایت از بیماران دیابتی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: بیماران دیابتی بسته به میزان قند خود برنامه غذایی متفاوتی دارند، بنابراین باید با پزشک خود در خصوص مصرف اقلامی مانند آجیل و شیرینی و سایر مواد غذایی در ایام نوروز حتما مشورت کنند.

رضوان مدنی افزود: بیماران دیابتی باید توجه داشته باشند که دو وعده برنج پشت سرهم مصرف نکنند و مصرف سیب زمینی، برنج و  غذاهای چرب و سرخ شده را تا حد زیادی کاهش دهند.

وی افزود: همچنین توصیه می‌شود این بیماران بیشتر از سبزیجات، سالاد و میوه در دید و بازدیدهای نوروزی استفاده کنند.

رضوان مدنی با اشاره به اهمیت بالای ورزش برای بیماران دیابتی، از این بیماران خواست تا در ایام نوروز ورزش را کنار نگذارند و حتما روزانه نیم ساعت ورزش کنند.

وی در خصوص مصرف به موقع دارو در ایام نوروز نیز هشدار داد و افزود: بیماران دیابتی باید همیشه و همه جا داروهای خود را به همراه داشته باشند و در روزهای مسافرت نیز باید حتما دارو همراه برده و در صورت تزریق انسولین آن را نیز با خود به همراه ببرند تا در تهیه آن در شهرهای دیگر دچار مشکل نشوند.

مدیرانجمن حمایت از بیماران دیابتی استان کرمانشاه تصریح کرد: افراد باید انسولین را در جای خشک و خنک و در جعبه عقب خودرو نگه دارند و از آن در برابر نور خورشید حفاظت کنند تا فاسد نشود.

وی افزود: سه توصیه مهم برای بیماران دیابتی در ایام نوروز رعایت رژیم غذایی، ورزش و مصرف به موقع داروهاست تا خدای نکرده دچار مشکل نشوند.

رضوان مدنی تصریح کرد: در صورت بروز مشکل نیز مرکز تحقیقات دیابت واقع در جنب بیمارستان طالقانی فعال است و بیماران می‌توانند به این مرکز مراجعه کنند.

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار