معاون فرماندار ایوان گفت: از ابتدای آغاز سفرهای نوروزی تا کنون بیش از 100 هزار گردشگر و مسافر از مناطق مختلف این شهرستان بازدید کردند.
کد خبر: ۲۰۴۰۶۹
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰ 31 March 2016

معاون فرماندار ایوان گفت: از ابتدای آغاز سفرهای نوروزی تا کنون بیش از 100 هزار گردشگر و مسافر از مناطق مختلف این شهرستان بازدید کردند.


به گزارش تابناک ایلام؛عبدالرضا مهدیان با بیان اینکه آب و هوای مناسب و وجود اماکن تاریخی و طبیعت زیبا ایوان را به مقصد جذابی برای گردشگران مبدل کرده افزود:میزان استقبال گردشگران و مسافران نوروزی از اماکن تاریخی و تفریحی شهرستان ایوان کم سابقه بوده است.
وی اظهار داشت: در این راستا همه دستگاه های اجرایی شهرستان ایوان تمام توان و امکانات خود را برای ایجاد شرایط مناسیب و وتسهیل سفر و حضور میهمانان نوروزی و نیز معرفی فرهنگ و آداب و نیز شناساندن آثار باستانی و تاریخی این منطقه به هموطنان گردشگر به کار گرفته اند.
وی از اسکان 12 هزار و 500 هزار مسافر در سطح شهرستان در قالب ستاد اسکان خبر داد و گفت: این تعداد مسافر از ۲۹ اسفندماه تا امروز 11 فروردین در مدارس ایوان اسکان داده شده اند.
وی افزود: با همراهی مجموعه شوراها، شهرداری، دهیاری ها و دستگاه های مربوط، کیفیت خدمات رسانی در ایام نوروز در این شهرستان افزایش یافته است .
مهدیان بیشترین بازدید گردشگران و مسافران نوروزی را از آثار تاریخی طاق شیرین و فرهاد، آتشکده سیاهگل، دریاچه سد گنگیر و امام زاده سید عبدالله(ع) این شهرستان اعلام کرد.
طاق شیرین و فرهاد، آتشکده سیاهگل، قبرستان هلوچ، کوه ها، غار طلسم، غار انفجاری ایوان، رودخانه کنگیر، منطقه دوبیران، دره کوریس، دره دانوک، چشمه ها، چشمه سفید(چینی چرمگ)، جوب شهر (خرابه های شهر اریوخان) از جمله مناطق گردشگری شهرستان ایوان است.
پارک جنگلی سراب، منطقه توریستی خوران، آبشار پلیه، منطقه دانوک، منطقه پلنگ کنام و امامزاده سید عبداله و امامزاده حاجی حاضر از دیگر مناطق و آثار دیدنی شهرستان ایوان است.
شهرستان 55 هزار نفری ایوان غرب در 35 کیلومتری شمال ایلام واقع است./ف

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار