استاندار یزد با اشاره به دست آوردهای استان در بخش های مختلف و بویژه اقتصادی در سال گذشته بر اهمیت توسعه فرهنگی و سلامت اجتماعی در این خطه تاکید کرد.
کد خبر: ۲۰۴۱۸۹
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۲ 31 March 2016
به گزارش «تابناک یزد»، سیدمحمد میرمحمدی در گردهمایی یزدی تباران با تشریح عملکرد سال 1394 اظهار کرد: برنامه و فعالیت های استان یزد در سال گذشته در 8 محور کلی توسعه شامل آب، فرهنگ، گردشگری، صنعت و معدن، علم و فناوری، بهداشت و درمان، محیط زیست و منابع طبیعی و انرژی خورشیدی پیگیری شده است.
وی با اشاره اهمیت طرح توسعه فرهنگی، تشکیل اتاق فکر و شوراهای توسعه فرهنگی در استان افزود: با کمک این شوراها می توان محتوای فرهنگی و سلامت اجتماعی را در جامعه گسترش داد و فرهنگ خود را حفظ و ترویج کنیم.
وی ادامه داد: در استان یزد فرهنگی غنی و آداب و سنت های ارزشمندی داریم و صورت احیا و ترویج آنها، برادری، همدردی و توجه به یکدیگر بیشتر می شود.
وی اضافه کرد: حضور پرشور در راهپیمایی 22 بهمن، انتخابات هفتم اسفند و سفر رئیس جمهوری به یزد نشان از آگاهی، توانمندی، هوشیاری و هوشمندی مردم یزد دارد.
استاندار یزد با اشاره به اهمیت موضوع آب در این استان گفت: انتقال آب شرب از بهشت آباد در حال اجرا است و انتقال آب خلیج فارس در دستور کار قرار دارد؛ اجرای فاضلاب شهری اردکان، بافق و مهریز دنبال شده فاضلاب شهری میبد نیز در دست اقدام است.
وی ادامه داد: در سال گذشته طرح هایی برای توسعه فضای سبز و عملیات بیابانزدایی و آبخیزداری نیز اجرا شد.
عالی ترین مقام اجرایی استان یزد گفت: در حوزه گردشگری ساماندهی بافت تاریخی استان به عنوان اصلی ترین موضوع مدنظر قرار گرفت و بر این اساس فعالیت های از جمله بازسازی خانه های قدیمی به عنوان بوم زیست، دسترسی ها، استقرار خدمات گردشگری و تبدیل برخی خانه های تاریخی به رستوران هتل انجام شد.
میرمحمدی با اشاره به اتخاذ تصمیم هایی در حوزه صنعت و معدن استان اظهار کرد: با توجه به مشکلات ایجاد شده برای صنایع و واحدهای کاشی، مجوز صنعت کاشی در استان صادر نمی شود، چرا که بنا نداریم مشکلی بر مشکلات دیگر افزوده شود.
وی با اشاره به توجه مسئولان استان به صنایع الکترونیک و های تک افزود: صنایع فولاد پرآبخواه است و فعالیت بیشتر صنعت در استان را ضروری نمی بینیم.
استاندار یزد خاطر نشان کرد: در حوزه علم و فناوری نیز مجوز منطقه ویژه علم و فناوری به تصویب شورای عالی عتف رسید و به توسعه پارک علم و فناوری توجه و به فارغ آلتحصیلان کمکهای مالی و تسهیلاتی شد.
وی با بیان اینکه در سال گذشته 722 تخت بیمارستانی در حوزه بهداشت و درمان به ظرفیت استان افزوده شد ادامه داد: در سفر رئیس جمهوری به یزد نیز احداث بیمارستان تخصصی سرطان به تصویب رسید.
وی همچنین با اشاره به اهمیت توجه به حوزه محیط زیست و منابع طبیعی در استان گفت: در این راستا کمربند سبز محور مهریز – یزد – اردکان ایجاد و منطقه ویژه علم و فناوری با هدف استقرار صنایع هایتک در این محور قرار گرفت.
میرمحمدی افزود: همچنین منطقه شیرکوه را به عنوان رگ حیاتی استان منطقه حفاظت شده معرفی کردیم.
استاندار یزد اظهار کرد: در بخش انرژی خورشیدی به عنوان یکی از محورهای توسعه استان 16 متقاضی احداث سایت داریم که درباره آنها تصمیم گیری خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار