کمیسیون پزشکی رسیدگی به وضعیت جسمانی "شبنم"، "کسری" و "پارسا" ریسانی، امروز (14 فروردین) با حضور مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه و تیم پزشکی متشکل از دو فوق تخصص و یک متخصص قلب و یک فوق‌تخصص ریه در محل بیمارستان امام علی(ع) تشکیل شد.
کد خبر: ۲۰۵۱۶۸
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۲ 02 April 2016
کمیسیون پزشکی رسیدگی به وضعیت جسمانی "شبنم"، "کسری" و "پارسا" ریسانی، امروز (14 فروردین) با حضور مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه و تیم پزشکی متشکل از دو فوق تخصص و یک متخصص قلب و یک فوق‌تخصص ریه در محل بیمارستان امام علی(ع) تشکیل شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، شبنم، کسری و پارسا ریسانی، امروز در کمیسیون پزشکی متشکل از دکتر «زهرا جلیلی» و دکتر «ناهید صالحی» فوق تخصص قلب، دکتر «علی معینی» فوق تخصص ریه و دکتر «یوسف رحمانی» متخصص قلب و رییس بیمارستام امام علی(ع) حاضر شدند و بعد از بررسی‌های انجام شده توسط این تیم، بیماری و داروهای مصرفی این سه نفر تایید شد.

دکتر زهرا جلیلی فوق تخصص قلب در این کمیسیون پس از بررسی وضعیت هر سه بیمار گفت: بیماری این سه نفر ژنتیکی است و نام آن "سندرم کارتاژنر" است که طی آن مویرگ‌های راه‌های هوایی تشکیل نشده، بیمار عفونت مزمن ریه دارد و مستعد عقیمی و عفونت‌های مزمن دستگاه تنفسی فوقانی است.

وی تصریح کرد: با بررسی وضعیت هر سه بیمار مشخص شد کسری به نسبت خواهر و برادر خود وضعیت حادتری دارد، زیرا علاوه بر بیماری سندرم کارتاژنر، دچار نقص دیواره بین دهلیزی است و فشار ریه بالایی دارد و عفونت مزمن ریه وضعیت او را بدتر کرده است.

جلیلی با بیان اینکه سیر بیماری این سه نفر پیش رونده است، گفت: بیماری این سه نفر درمان‌پذیر نیست و این سه تنها می‌توانند درمانهای نگه دارنده بگیرند و دارو و اکسیژن درمانی برای اینها درمانهای نگه دارنده هستند و این سه به خاطر عفونت دائم باید مرتبا آنتی بیوتیک دریافت کنند.

وی افزود: با وجود گرفتن دارو و اکسیژن درمانی، سیر پیش رونده بیماری آنها ادامه خواهد داشت اما این درمانهای نگه دارنده به کند شدن روند پیشرفت بیماری آنها کمک می‌کند و در نهایت اگر به دارو و اکسیژن درمانی جواب ندهند پیوند ریه نیاز خواهند داشت.

جلیلی با تایید تمام داروهای مصرفی این سه نفر، گفت: تمام داروهای مصرفی این سه برای آنها ضروری است و تایید می‌شود و هر سه بیمار هم از مصرف آنها ابراز رضایت دارند.

وی افزود: برخی داروهای اینها در داخل کشور قابل تامین است، اما برخی داروها مانند "بوزنتال" باید توسط وزارت بهداشت پس از بررسی مدارک درمانی از خارج از کشور برای اینها تامین شود.

دکتر شهرام بیدهندی مدیردرمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز با بیان اینکه هدف دانشگاه تنها کمک به بهبود وضعیت درمان این سه نفر است، گفت: همین که در اولین روز کاری بعد از نوروز کمیسیون پزشکی این سه نفر تشکیل شده نشان می‌‎دهد که دانشگاه مصمم است هر چه سریعتر به وضعیت درمانی این سه نفر رسیدگی شود.

وی تصریح کرد: با دریافت نظر پزشکان مشخص شد که این سه نفر به ادامه مصرف داروهای تجویز شده برای آنها نیاز دارند و در این بین، حال کسری به نسبت دو بیمار دیگر حادتر است.

وی افزود: بیماری این سه نفر درمان ندارد و تنها برای بهبود کیفیت زندگیشان باید از درمان‌های نگه دارنده استفاده کنند و باید بر پیشگیری از بروز عفونت تمرکز ویژه داشته باشند و از حضور در اماکن پر ازدحام اجتناب کنند، زیرا بروز عفونت‌های جدید مستلزم دریافت آنتی بیوتیک‌های قویتر است و سیر درمان آنها را سخت‌تر می‌کند.

بیدهندی اظهار کرد: با تجمیع نظرات تیم پزشکی، نظرات آنها با نظرات پزشکان معالج این سه نفر در بیمارستان "مسیح دانشوری" تهران تجمیع می‌شود که در صحبتی که با پزشک معالج کسری در بیمارستان مسیح داشته‌ایم، او بر ادامه مصرف همین داروهای فعلی تاکید داشتند.

وی افزود: در گام بعدی باید با رییس دانشگاه علوم پزشکی جلسه‌ای داشته باشیم و نظرات تیم پزشکی ارائه شود تا اقدامات لازم صورت گیرد.

وی با بیان اینکه نمونه این بیماران را در استان داریم، گفت: اینکه هر سه بیمار فرزندان یک خانواده هستند کار را برای خانواده ریسانی دشوار کرده و تلاش ما این است تا این خانواده با دریافت مناسب درمان کمتر درد بیماری را حس کند و در حال حاضر با بیمارستانهای مختلف برای دریافت اکسیژن برای این سه نفر هماهنگی های لازم صورت گرفته است.

بیدهندی افزود: سعی ما این است که از محل ردیف‌های دانشگاه کمک‌هایی به این سه نفر صورت گیرد و بحث ویزیت‌ها و اکوی قلب اینها راحت‌تر انجام شود تا سیر پیش رونده بیماری این سه که نمی‌توان مانع آن شد حداقل با سرعت کمتری پیشرفت کند.

وی افزود: در خصوص تامین دستگاه اکسیژن ساز هم تمام توان خود را به کار می‌گیریم و در این زمینه باید با رییس دانشگاه علوم پزشکی مشورت صورت گیرد و قطعا در حد توان خود از هیچ کمکی دریغ نخواهیم کرد.

 

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار