استاندار آذربایجان شرقی ضمن قدردانی از تمامی عوامل اجرای انتخابات هفتم اسفند در استان، اظهار داشت: در سایه زحمات و تعامل بی‌نظیر اعضای ستادهای انتخابات، هیات‌های اجرایی، نظارت، بازرسی و تلاشگران عرصه امنیت استان، آذربایجان شرقی در اجرای این انتخابات جزو استان‌های بسیار موفق ارزیابی شد.
کد خبر: ۲۰۵۷۰۷
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۷ 03 April 2016
استاندار آذربایجان شرقی ضمن قدردانی از تمامی عوامل اجرای انتخابات هفتم اسفند در استان، اظهار داشت: در سایه زحمات و تعامل بی‌نظیر اعضای ستادهای انتخابات، هیات‌های اجرایی، نظارت، بازرسی و تلاشگران عرصه امنیت استان، آذربایجان شرقی در اجرای این انتخابات جزو استان‌های بسیار موفق ارزیابی شد.

دکتر اسماعیل جبارزاده پیش از ظهر امروز (یک‌شنبه) در جلسه ستاد انتخابات آذربایجان شرقی، افزود: ان‌شاءالله در مرحله دوم انتخابات هم شاهد صمیمیت، همدلی و همکاری بین همه عوامل باشیم و با استفاده از تجربیات مرحله اول، انتخاباتی به مراتب باکیفیت‌تر برگزار کنیم.

وی خاطرنشان کرد: موفقیت استان در برگزاری انتخابات نتیجه پای‌بندی به شعاری بود که در آغاز مراحل اجرایی انتخابات مطرح کردیم و آن ناظر و شاهد دانستن خدای متعال در همه امور بود و قطعا این شعار در مرحله دوم نیز می‌تواند رمز موفقیت باشد.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه از اصحاب رسانه و خبرنگاران استان که اخبار انتخابات را لحظه به لحظه با صداقت و امانت‌داری منعکس کردند به طور ویژه تشکر کرد و گفت: در مرحله دوم انتخابات هم انتظار از رسانه‌ها این است که با شور و اشتیاق بیشتر، در کنار مجریان انتخابات برای گرم کردن تنور انتخابات تلاش کنند تا مشارکت حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای رقم بخورد.

وی با اشاره به انتخاب 10 نفر از 19 نماینده مردم استان در مجلس شورای اسلامی در مرحله اول انتخابات، گفت: همه این 10 نفر هم به خاطر شخصیت فردی و هم به اعتبار این که منتخب مردمند برای ما عزیز هستند و امیدوارم در سنگر نمایندگی مردم موفق باشند.

دکتر جبارزاده با تاکید بر رعایت قانون از سوی کاندیداهای راه یافته به مرحله دوم انتخابات، گفت: همه این کاندیداها از نظر قانون و از دید مجریان انتخابات یکسان هستند، برخی از کاندیداهای مرحله دوم در حال حاضر نماینده مجلس هستند و وظایف نمایندگی آنها محترم است، اما این موضوع نباید باعث شود که حقی از سایر کاندیداها ضایع شود.

وی تاکید کرد: هر کاری که قبل از مهلت قانونی تبلیغات انتخاباتی، رنگ و بوی تبلیغات داشته باشد از نظر قانون ممنوع است و در این خصوص باید عدالت بین همه کاندیداها رعایت شود.

جبارزاده با بیان این که نباید از تخلفات چشم‌پوشی شود، افزود: خوشبختانه اکثر قریب به اتفاق کاندیداها این نکات را رعایت کرده‌اند و تاکنون موارد تبلیغاتی خلاف قانون گزارش نشده و بعد از این هم باید این مهم مورد توجه باشد.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین از کمیته پشتیبانی ستاد انتخابات استان که با وجود مشکلات و تنگناهای مالی، حمایت‌های لازم را از برگزاری انتخابات انجام داد تشکر کرد و گفت: در مرحله دوم انتخابات هم باید تدابیر لازم صورت گیرد تا به خاطر کمبود انتخابات خللی در روند برگزاری انتخابات پیش نیاید.

وی، عملکرد شوراهای تامین استان و شهرستان‌ها در سال 94 را نیز شایسته تقدیر دانست و با تاکید بر فعال شدن ستادهای امنیت انتخابات در مرحله دوم، گفت: انتخابات مرحله اول در استان آذربایجان شرقی در کمال امنیت و آرامش برگزار شد و در مرحله دوم هم باید تدابیر لازم در این خصوص صورت گیرد.

دکتر جبارزاده همچنین اقدامات فرمانداری تبریز در برخورد با تخلفات تبلیغاتی در مرحله اول و پاکیزه نگه داشتن منظر شهری در ایام تبلیغات و بعد از برگزاری انتخابات و همچنین تعبیه کابین‌های رای‌گیری مخفی در شعب اخذ رای را تحسین کرد و گفت: تجربه تبریز در سایر شهرستان‌ها نیز در مرحله دوم به کار گرفته شود.

در این جلسه اعضای ستاد انتخابات استان و فرمانداران شهرستان‌هایی که مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در آنها برگزار می‌شود نیز حضور داشتند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار