مدیرکل بهزیستی مازندران
مدیرکل بهزیستی مازندران گفت: تعداد مراکز نگه داری کودکان اوتیسم به پنج مرکز در مازندران افزایش می یابد.
کد خبر: ۲۰۶۸۹۳
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۱ 05 April 2016

به گزارش تابناک مازندران، سعید آرام در بازدید از مرکز نگه داری کودکان اوتیسم در آمل با اشاره به اینکه هر ساله دوم آوریل به نام روز جهانی اوتیسم شناخته می‌شود و در آن نسبت به آگاه سازی این بیماری اقداماتی صورت می‌گیرد، تصریح کرد: باید آگاه سازی صورت گیرد که چگونه با این کودکان برخورد کنیم.

وی با تاکید بر اینکه اگر آگاه سازی در زمینه اوتیسم صورت گیرد و خدمات آموزشی و توانبخشی نیز به موقع به بیماران ارائه شود بسیاری از مشکلات خانواده‌ها این بیماران مرتفع می شود، بیان کرد: اوتیسم بیماری نیست که نتوان با آن در اجتماع وارد شد بلکه امروز نشان دادیم که افراد مبتلا به این بیماری در مدارس عادی نیز تحصیل می‌کنند که ناشی از شناخت به موقع این بیماری است.

این مسئول با اشاره به اینکه لزوم آگاه سازی خانواده‌ها در باره این بیماری وجود دارد، افزود: سه مرکز نگه داری بیماران اوتیسم در مازندران وجود دارد که 110 کودک مبتلا به این بیماری در آن نگه داری می شوند.

وی با اعلام اینکه تعداد مراکز نگه داری کودکان اوتیسم به پنج مرکز در مازندران افزایش می یابد، عنوان کرد: با افزایش تعداد این مراکز مشکلات رفت و آمد خانواده‌ها کاهش می یابد.

مدیرکل بهزیستی مازندران با بیان اینکه در سال‌جاری شناسایی کودکان اوتیسم از مهدکودک ها آغاز می‌شود، اظهار کرد: آمادگی داریم با فراگیر کردن این شناسایی نیست به رفع نیازهای این گروه از بیماران اقدام کنیم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار