مسئول کمیسیون امور بانوان فرمانداری مرودشت گفت: سیاست ما در ترسیم نقشه و راهبرد تحقق شعار اقتصاد مقاومتی در شهرستان مرودشت بر مبنای حمایت از زنانی است که کارآفرین هستند.
کد خبر: ۲۰۷۱۷۳
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۲ 05 April 2016
تابناک فارس به نقل از فارس:لیلا مهرآور در کارگاه آموزشی کاربرد گیاهان دارویی، مزاج‌شناسی و تأثیر طب سنتی در درمان، ویژه مسئولان امور بانوان ادارات و نهادهای شهرستان مرودشت که با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای برگزار شد به نقش بانوان در کارآفرینی و کمک به رونق اقتصاد خانواده و توسعه‌یافتگی جامعه اشاره کرد و اظهار داشت: موفقیت زنان کارآفرین در جوامع نه‌تنها سبب سودهای اقتصادی می‌شود، بلکه منافع اجتماعی و فرهنگی را نیز به دنبال دارد.

وی نقش بانوان را در اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی برجسته و مهم ارزیابی کرد و به تبیین شعار اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل پرداخت و تکیه‌بر اقتصاد داخلی را مورد تأکید قرار داد و بیان داشت: سیاست ما در ترسیم نقشه و راهبرد تحقق شعار اقتصاد مقاومتی در شهرستان مرودشت بر مبنای حمایت از زنانی است که کارآفرین هستند و یا قصد توسعه و راه‌اندازی کارگاه‌ها و یا تعاونی کوچک زودبازده را دارند.

مهرآور نقش مشاغل خانگی را در رونق اقتصاد خانواده‌ها بسیار تأثیرگذار عنوان کرد و افزود: اشتغال‌های خرد خانگی و حضور بانوان در کانون خانه علاوه‌ بر تربیت فرزندان و رسیدگی به امور منزل موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی و افزایش درآمد است.

مسئول کمیسیون امور بانوان فرمانداری مرودشت هدف از برگزاری نشست‌ها و کارگاه‌های آموزشی در حد کلان و خرد برای بانوان مرودشتی را آگاهی‌بخشی در سطوح مختلف اجتماعی عنوان و خاطرنشان کرد: بنا داریم با بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های اساتید حوزه و دانشگاه کارگاه‌ها و کلاس‌های آموزشی و مشاوره‌ای برای زنان برگزار کنیم تا ضمن ارتقاء معلومات آنان منزلت و جایگاه زنان را در جامعه برجسته‌تر کنیم.

وی بیان داشت: در شهرستان مرودشت علاوه‌بر فعالیت‌های تولیدی سه تشکل مردم‌نهاد ویژه زنان وجود دارد که فعالیت آن‌ها اغلب در حوزه‌های دینی و قرآنی است.

مشاور امور بانوان فرمانداری مرودشت از وجود تعداد بسیاری کارگاه کارآفرینی در این شهرستان خبر داد و تصریح کرد: اغلب فعالیت‌های زنان کارآفرین در شهرستان مرودشت تولید و بسته‌بندی گیاهان دارویی، ادویه‌جات و سبزی‌جات و دوخت لباس‌های ویژه مدارس، بیمارستان‌ها و کارگاه‌های تولیدی و همچنین ملزومات آشپزخانه است که چنانچه افرادی تمایل به فعالیت‌های این‌چنینی و یا موارد مشابه را داشته باشند مورد حمایت جدی قرار خواهند گرفت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار