دخالت دفاتر پیشخوان دولت، پلیس + 10، اداره ثبت احوال و اداره پست در انجام دادن کار عکسبرداری از متقاضیان دریافت کارت ملی هوشمند سبب ناراحتی و دلخوری این قشر زحمتکش شده است.
کد خبر: ۲۰۷۶۱۷
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۹ 06 April 2016

به گزارش تابناک مازندران، دخالت دفاتر پیشخوان دولت، پلیس + 10، اداره ثبت احوال و اداره پست در انجام دادن کار عکسبرداری از متقاضیان دریافت کارت ملی هوشمند و سایر خدماتشان سبب ناراحتی و دلخوری این قشر زحمتکش شده است.

با وجود تأکیدات و مکاتبات مختلفی که از سوی مسئولان مربوطه از جمله رئیس اتحادیه عکاسان و آتلیه‌داران کشور با آنها انجام شده است و از این روند غیرقانونی گلایه کرده‌اند ولی باز هم شاهد این هستیم که وقتی یک فردی برای کاری به هر یک از این ادارات و مکان‌ها مراجعه می‌کند و باید عکس داشته باشد در کمال تعجب، خود این مجموعه‌ها با آوردن یک دوربین از متقاضیان عکس گرفته و کار خود را انجام می‌دهند.

محمد دهستانی عضو هیئت مدیره عکاسان محمودآباد گفت: در حال حاضر شهرستان محمودآباد دارای 46 واحد صنفی مجاز عکاسی در حال فعالیت است که با این کاری که اداره ثبت احوال، اداره پست، دفاتر پیشخوان دولت و پلیس + 10 انجام می‌دهند سبب اخلال در کار صنفی آنها شده و از نظر اقتصادی ضربه سنگینی با این صنف وارد می‌کنند.

براساس اسناد ارائه‌شده از سوی اتاق اصناف ایران به دفتر معاون اول ریاست جمهوری، دفتر معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری، مکاتباتی در این‌باره انجام شده و همه این مسئولان به احقاق حق جامعه عکاسان کشور تأکید داشتند و همچنین موضوع از طریق مدیرکل امور انتظامی وزارت کشور به مسئولان مربوطه وزارت صنعت معدن و تجارت و اتاق اصناف اعلام شد تا جلوی این کار غیرقانونی گرفته شود.

این موارد از سوی مسئولان اداره صنعت معدن و تجارت مازندران به مسئولان عالی‌رتبه استان از جمله استاندار و سایر مقامات امنیتی و قضایی استان ارسال شد که مدارک آن موجود است.

از مسئولان استانی انتظار می‌رود در سالی که مقام معظم رهبری سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نام‌گذاری شده است با اقدامی قاطع و فوری نسبت به حل این مشکل که برای قشر بزرگی از جامعه عکاسان شهرستان محمودآباد و سایر شهرها ایجاد شده، پیگیری کرده و این معضل را برای همیشه برطرف کنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار