بخشدار مرکزی نوشهر گفت: خوش نشین ها در ایام تابستان زباله زیادی در منطقه تولید می کنند اما چون در سرشماری محاسبه نمی شوند اعتباری نیز به این جمعیت اختصاص داده نمی شود.
کد خبر: ۲۰۸۵۹۲
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۶ 08 April 2016

به گزارش تابناک مازندران، مصدق آزادیان در همایش شوراها و دهیاران بخش مركزی نوشهر كه با حضور نماینده مجلس و فرماندار نوشهر در سالن آمفی تئاتر اردوگاه افسران نوشهر برگزار شد،

با اعلام اینكه سال 94 سال خوبی برای بخش مركزی و شهرستان بوده است افزود: به لحاظ اینكه در سال 93 با 116 میلی متر بارندگی خسارات مالی زیادی را به بار آورد اما در سال 94 با وجود بارندگی 176 میلی متی خسارات تا 90 درصد كاهش یافت.

آزادیان تصریح كرد:با تلاش شوراها و مسئولین منطقه،آنفولانزای مرغی كه سه شهرستان بابل، آمل و نوشهر را درگیر كرده بوددر نوشهر در دو روستاینجارده و بندپی 7 هزار قطعه ماكیان معدوم سازی و تلاش شد تا فضا سلامت نگه داشته شود.

این مسئول ادامه داد: 12 هزار اصله نهال در بخش مركزی در روز درختکاری توزیع شد كه 8 هزار نهال در محور نوشهر رویان و 4 هزار نهال نیز در داخل روستاها غرس شد.

آزادیان با بیان اینكه بخش مركزی دارای 23 هزار خانوار بومی و 35 هزار خانوار خوش نشین و دارای 210 جمعیت ثابت و خوش نشین است افزود: جمعیت خوش نشین منطقهموجب بروز مشكلاتی به لحاظعدم محاسبه آنها در سرشمای موجب می شوند.

وی با بیان اینكهتولید زباله چند برابر در زمان تعطیلات تابستان یكی از مشكلات است، تاكید كرد: در سال 95 و سرشماری همه خوش نشین ها باید فهرست شوند تا بر مبنای آن اعتبار تعلق گیرد.

بخشدار مركزی نوشهرعنوان كرد: برای مجموع ساخت و ساز بخش مركزی یك هزار و260 واحد پروانه صادر شده استكه به طور میانگین می توان گفتهر ماه دو جواز در هر روستاصادر شده است.

آزادیان به ساخت و سازهای غیر مجاز در بخش اشاره كرد و گفت: در بخش مركزی به لحاظ تخلفات غیر مجاز در ساخت و ساز صاحبان ساختمان هااز 20 تا 30 میلیون تومان جریمه می شوند كه برای زیرساخت‌ها و آسفالت همان روستا استفاده می شود.

وی تصریح کرد: تاکنون 19 میلیارد تومان جریمه برای تخلفات ساخت‌وساز‌های غیرمجاز از مجموع یک‌هزار و 200 پرونده که برای 950 فقره آن رای صادر شده است، اعمال جریمه صورت گرفته است و این در حالی است که کل اعتبارات شهرستان نوشهر حدود 8 میلیارد تومان بوده است.

این مسئول با اشاره به کمبود منابع اعتباری در بخش مرکزی، بیان کرد: وقتی طرح هادی وجود دارد بنابراین نباید کسی را واسطه کرد تا خدماتی مانند برق، آب و... به صورت غیرمجاز داده شود.

آزادیان با بیان اینکه بخش مرکزی طولانی‌ترین ساحل مازندران را با 60 کیلومتر دارد، اظهار کرد: 43 کیلومتر طول جنگل، 22 روستای ساحلی و 23 روستای جنگلی وجود دارد ولی جای تأسف است که بخش اعظمی از روستاها و مردم عادیبه دریا راه ندارند.

وی با تأکید بر اینکه زمینه توسعه پایدار باید در بخش مرکزی فراهم شود و نباید در حوزه ساخت‌وساز غیرمجاز اصرار کنیم، گفت: از محل درآمد زباله می‌توانیم بخشی از هزینه‌های ماشین‌آلات را جبران کنیم و اگر زباله از منبع تفکیک و مدیریت شود، شرکت تعاونی دهیاران می‌تواند در بحث زباله درآمد قابل توجهی را ایجاد کند.

آزادیان در پایان گفت: از مجموع 57 روستای بخش مركزی تاكنوندر 55 روستا طرح هادی اجرا شده است، همچنین269 اراضی 10 هكتاری در منطقه وجود دارد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار