مدير عامل بهسازي و نوسازي شهرداري آمل، از آغاز اجراي طرح مرمت بازار قديمي و ميراثي آمل در هسته مركزي اين شهر توسط اين سازمان در ماه جاري خبر داد.
کد خبر: ۲۰۹۳۲۹
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۰ 09 April 2016

به گزارش تابناک مازندران، حميد رضا طاهرنژاد گفت: زيرسازي بستر بازار در راسته منتهي به تكيه مشايي و راسته گروسي ها به پايان رسيده و سنگ فرش آن و بهسازي سقف بازار با معماري تاريخي وسنتي آغاز خواهد شد.


وي، افزود: اين سازمان پارسال سنگفرش تيمچه اول بازار آمل با مساحت 550 متر مربع و سنگفرش كوچه مخابرات با مساحت 800 متر مربع با پوشش سنگ هاي گرانيتي را بهره برداري كرد.


مديرعامل سازمان بهسازي و نوسازي شهرداري آمل ادامه داد: سنگفرش راسته گروسي با مساحت 500 متر مربع و ميدان تكيه مشايي و راسته منتهي به آن با مساحت 950 متر مربع نيز در حال اجرا است.


وي با اشاره به طرح مسقف كوچه هاي شرقي و غربي شهرداري آمل كه برگرفته از معماري بومي مازندران است گفت: تكميل مرمت كوچه مخابرات آمل نيز بر اين اساس شكل خواهد گرفت.


طاهر نژاد اضافه كرد: با همكاري سازمان آرامستان تابلوهاي تجاري واقع در اين كوچه ها نيز بر اساس فرم ايراني و اسليمي طراحي و اجرايي مي شود.


مدير عامل سازمان بهسازي و نوسازي تلاش حوزه تملك اين سازمان را در بازگشايي ها ستودني عنوان كرد و گفت: اين حوزه موفق به تملك حدود 8 هزار و 218 مترمربع ملك اعياني و 25 هزار و 585 متر مربع عرصه فقط در پروژه بلوار ولايت شمالي شد.


طاهرنژاد ادامه داد: در راستاي اجراي طرح تفصيلي اين سازمان جهت تملك اراضي در حال فعاليت است تا مانند تجربه هاي موفق قبلي بستر سرمايه گذاري در شهر را فراهم كند.


وي از اجراي المان ميدان مير حيدر آملي به مساحت 100 متر مربع و در فرم شش وجهي در سال جاري خبر داد و گفت: نوع سازه آن به صورت اسكلت فلزي با پوشش آجر و سنگ خواهد بود.


طاهر نژاد همچنين از افتتاح المان مناره آمل در آينده نزديك خبر داد و افزود: اين مناره كه در معماري آن از طرح مناره مسجد تاريخي امام حسن عسگري(ع) آمل اقتباس شده است در مرحله نهايي ساخت قرار دارد.


وي تداوم كاوش شهر قديم آمل و ساماندهي سكونتگاه هاي غير رسمي را از ديگر موضوعات پيش روي اين سازمان اعلام كرد و گفت: برنامه هاي ديگري در راستاي حفظ هويت شهر آمل انديشيده شده است كه در صورت تامين اعتبار در سطح ملي قابل اجرا خواهد بود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار