کد خبر: ۲۱۰۰۶۶
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۲ 11 April 2016

به گزارش تابناک یزد،منتخب مردم يزد و اشكذر در مجلس شوراي اسلامي تاكيد كرد: مدیریت یکپارچه شهری بايد مورد توجه و در دستور كار شوراي اسلامي شهر يزد قرار گيرد.

"سيد ابوالفضل موسوي بيوكي" با حضور در جمع اعضاي شوراي اسلامي شهر و شهدار يزد گفت: نقطه مشترك نمايندگان شوراي شهر و نمايندگان مجلس اين است كه هر دو منتخبان و نمايندگان مردم هستيم و تقريباً يك وظيفه مشترك هم داريم و آن هم بررسي و رفع مشكلات است به نحوي كه مشكلات بايد به طور دقيق شناسايي و در راستاي رفع مشكلات برنامه‌ريزي شود.

وي يادآور شد: يکی از مواردی که در حوزه مدیریت شهری باید مورد توجه قرار گیرد و بسيار مهم است، مدیریت یکپارچه شهری است که اين موضوع بايد در دستور كار قرار بگيرد و تلاش خواهيم كرد تا مديريت واحد شهري در شهر رعايت شود.

به گفته‌ي منتخب مردم يزد و اشكذر، اگر می‌خواهیم شاهد رشد و پیشرفت شهرها در تمام عرصه‌های اجتماعی باشیم، باید به این باور برسیم که کلیه امور شهر در اختیار مدیریت شهری قرار گیرد.

حجت الاسلام "عباس زارع" رئيس شوراي اسلامي شهر يزد نيز در اين جلسه‌ي علني شورا بر لزوم همکاری میان نمايندگان  مجلس شورای اسلامی و نمايندگان شوراي  اسلامی شهر تاکید کرد و گفت: اين همكاري نهايتاً، تسهیل امور مردم و ارتقاي سطح زندگی شهروندان را در بر خواهد شد.

وي در ادامه يادآور شد: شکی نیست که باید بین نمايندگان مجلس شورای اسلامی و نهاد شوراها ارتباط تنگاتنگی به وجود آید چرا که بسیاری از مشکلات شهری وشوراها مي تواند در مجلس شوراي اسلامي حل و فصل شود و اميد است كه  این ارتباط خوب و در نهایت منجر به حل بسیاری از مشکلات شهر و شهروندان شود.

زارع در ادامه به مشكلات آلودگي هوا، كمبود آب در استان، كمبود فضاي سبز و نبود ارزش افزوده اشاره كرد و افزود: متاسفانه  شهر يزد به علت عدم بهره‌برداري از ارزش افزوده معادن و كارخانجات، با مشكل درآمدي روبرو است و به دليل مهاجر‌پذيري و جمعيت 50 درصدي استان، هزينه بالايي دارد كه ضروري است اين مشكل كم درآمدي در مجلس پيگيري شود.

رئيس شوراي شهر يزد افزود: در حال حاضر بافت تاريخي به عنوان سرمايه بزرگ و ارزشمند شهر يزد و نيازمند توجه خاص است چرا كه مي‌توان با جذب توريست و گردشگر زمينه رشد اقتصادي را در يزد فراهم آورد.

ديگر اعضاي شوراي اسلامي شهر يزد نيز مشكلات شهري را با منتخب مردم يزد و اشكذر در مجلس در ميان گذاشتند و خواستار در اولويت قرار دادن پيگيري آنها شدند.

"محمدرضا عظيمي زاده" شهردار يزد هم در اين نشست به مشكل نبود درآمد و هزينه‌هاي بالا در شهر يزد اشاره كرد و افزود: شهر هزينه‌هاي سنگيني را در بر دارد و متاسفانه درآمدي كه در شهر وصول مي‌شود، بسيار كم است كه جوابگوي اين وسعت و جمعيت شهر يزد نيست و نيازمند مساعدت دولت در اين زمينه هستيم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار