مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد از راه‌اندازی واحدهای بوم‌گردی در استان یزد خبر داد و گفت: با راه‌اندازی 22 واحد بوم‌گردی برای 95 نفر شغل ایجاد شد.
کد خبر: ۲۱۰۷۵۰
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۷ 12 April 2016

به گزارش تابناک یزد،محمدمهدی شرافت در جلسه کارگروه اشتغال استان یزد با اشاره به اینکه فعالیت اقامتگاه‌ها و واحدهای بوم‌گردی در استان یزد از شهریورماه سال گذشته آغاز شد، اظهار داشت: از آن زمان تاکنون بیش از 110 مجوز برای ایجاد این واحدها راه‌اندازی شده است.

وی عنوان کرد: بیش از 22 مورد واحد بوم‌گردی هم‌اکنون در استان یزد راه‌اندازی شده و برای 11 مورد از آنها تسهیلات اشتغال دریافت شده است.

شرافت با بیان اینکه با راه‌اندازی این 22 واحد بوم‌گردی برای 95 نفر اشتغال ایجاد شده است، خاطرنشان کرد: این واحدها در صورتی که حمایت مناسب‌تری شوند، به طور قطع می‌توانند ضمن فعالیت بهتر، اشتغال‌زایی بیشتری نیز ایجاد کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد همچنین بر لزوم حمایت از مشاغل حوزه صنایع دستی استان یزد تاکید کرد و اظهار داشت: با برخی حمایت‌ها اکنون 200 نفر در حوزه صنایع دستی استان یزد مشغول به کار هستند که ظرفیت ایجاد شغل در این حوزه با توجه به گستردگی و تنوع موجود بسیار بیشتر است.

شرافت در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پروژه‌های سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی استان یزد یادآور شد: در حال حاضر در مجموع 650 نفر در این پروژه‌ها مشغول به کار هستند که در آینده نزدیک این آمار اشتغال‌زایی افزایش خواهد یافت.

این مسئول تاکید کرد: اگر حمایت‌ها به ویژه حمایت صندوق کارآفرینی و امید از مشاغل خرد و کوچک در این زمینه افزایش پیدا کند، به طور قطع می‌توانیم سهم بیشتری از اشتغال استان یزد در حوزه گردشگری و صنایع دستی را به خود اختصاص دهیم.

به گزارش فارس، در این نشست توسط مدیرعامل صندوق کارآفرینی و امید، برخی راه‌های اشتغال‌زایی در زمینه خدمات گردشگری تشریح و در زمینه حمایت از این مشاغل اعلام آمادگی شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار