معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد با اشاره به برگزاری مسابقه رالی ویژه جانبازان و خانواده شهدا گفت: جانبازان و خانواده‌های آنها شامل 600 نفر در این مسابقات ویژه بزرگداشت سردار شرکت خواهند کرد.
کد خبر: ۲۱۱۸۴
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۹ 11 April 2015

به گزارش تابناک یزد، محمدحسن فاضلی اظهار داشت: یازدهمین دوره مسابقات رالی خانوادگی جانبازان استان یزد با هدف ایجاد روحیه شاد و شادابی در این قشر همچنین ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و رعایت قواعد و قوانین راهنمایی و رانندگی در جامعه همزمان با سالروز حمله نظامی آمریکا به صحرای طبس برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد گفت: در این دوره از مسابقات جانبازان به اتفاق خانواده‌های خود با 130 خودرو مسافت 200 کیلومتر را برای رسیدن به امامزاده عبدالله (ع) بافق طی می‌کنند.

وی خاطر نشان کرد: این مسابقه به منظور گرامیداشت سردار شهید محمدمنتظر قائم و 3 هزار و 850 شهید والامقام استان یزد در پنج کلاس برگزار می‌شود.

فاضلی ادامه داد: جانبازان نخاعی، قطع دو عضو، قطع یک عضو، جانبازان سالم تن و فرزندان شهدا در این پنج کلاس به رقابت می‌پردازند.

وی از تعداد جانباز شهرستان بافق اظهار بی‌اطلاعی کرد و در عین حال بیان داشت: سهمیه جانبازان این شهرستان در دوازدهمین مسابقات رالی استان یزد، هفت نفر است.

معاون فرهنگی بنیاد شهید افزود: در پایان این دوره از مسابقات با رأی داوران، نفرات اول تا سوم هر کلاس مشخص و جایزه‌ای به رسم یادبود به آنها اهدا خواهد شد.

وی یادآور شد: چنانچه این مسابقات در سطح کشوری برگزار شود، برگزیدگان استان یزد نیز طبق آیین‌نامه مربوطه در آن شرکت خواهند کرد.

فاضلی با بیان اینکه این دوره از مسابقات رالی خانوادگی جانبازان به همت و میزبانی شرکت سنگ آهن بافق برگزار می‌شود، از امام جمعه، فرماندار بافق و مدیرعامل شرکت سنگ آهن و سایر دست‌اندرکاران برگزاری این مسابقه تقدیر و تشکر کرد.

این مسئول اضافه کرد: در این دوره از مسابقات، شرکت‌کنندگان پس از ادای احترام به تربت پاک شهید محمد منتظر قائم، نخستین فرمانده سپاه استان یزد در گلزار شهدای خلدبرین، مسیر یزد به سمت مهریز و امامزاده عبدالله (ع) بافق را طی می‌کنند.

وی، پنجم اردیبهشت سال 1359 را یادآور نصرت الهی مردم ایران در صحرای طبس خواند و یادآور شد: در این روز آمریکای جهانخوار که قصد تجاوز به خاک ایران اسلامی را داشت در طبس گرفتار طوفان شن شد و شکستی مفتضحانه را تجربه کرد.

معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثار گران استان یزد خاطر نشان کرد: در جریان این حمله نظامی دشمن، سردار رشید اسلام شهید محمد منتظر قائم به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

این مسئول همچنین از برگزاری همایش نخبگان شاهد و ایثارگران استان یزد خبر داد و افزود: این همایش اردیبهشت ماه سال جاری با حضور 167 نخبه استان در شهر یزد برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد اظهار داشت: این همایش به منظور هم‌اندیشی در راستای خدمت هر چه بیشتر به خانواده معظم شاهد و ایثارگر برگزار خواهد شد.

محمدرضا دهقان‌زاده، رئیس بنیاد شهید و امور ایثار گران بافق، جانبازان این شهرستان را 432 اعلام کرد و گفت: جانبازهای 70 درصد هفت نفر، بالای 25 درصد 175 نفر و 250 نفر نیز جانباز زیر 25 درصد زیر پوشش این نهاد هستند.


منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار