مدیرکل کتابخانه‌های همدان با بیان اینکه با فرارسیدن میلاد باسعادت حضرت زهرا(س)، طرح اهدای کتاب یک ساله می‌شود گفت: تاکنون بیش از 126 هزار جلد کتاب در استان از سوی مردم اهدا شده است.
کد خبر: ۲۱۲۱۶
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۹ 11 April 2015
مدیرکل کتابخانه‌های همدان با بیان اینکه با فرارسیدن میلاد باسعادت حضرت زهرا(س)، طرح اهدای کتاب یک ساله می‌شود گفت: تاکنون بیش از 126 هزار جلد کتاب در استان از سوی مردم اهدا شده است.

به گزارش فارس؛ارشاد استعدادی با بیان اینکه با فرارسیدن میلاد حضرت زهرا(س)، طرح اهدای کتاب یک ساله می‌شود اظهار کرد: سال گذشته طرح «اهدای کتاب» با فرا رسیدن میلاد حضرت زهرا(س) آغاز شده و تاکنون بیش از 126 هزار جلد کتاب در استان از طرف مردم اهدا شده است.

وی با بیان اینکه کتاب بهترین هدیه برای هر فردی می‌تواند باشد تصریح کرد: طرح «اهدای کتاب» در راستای احیای سنت حسنه اهدای کتاب در بین مردم از سال گذشته آغاز شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی همدان استفاده بهینه از کتاب را یکی دیگر از اهداف این طرح برشمرد و عنوان کرد: کتب مکتوب گاهی، زندانی شده ما هستند که با اجرای این طرح می‌توان همین کتاب‌ها را برای استفاده مردم در اختیار قرار داد.

وی ادامه داد: اداره کتابخانه‌ها به عنوان متولی این طرح می‌تواند از کتاب‌ها نگهداری کند و باعث دستگردانی کتب در بین مردم شود.

استعدادی با بیان اینکه بسیاری از کتب اهدایی قدیمی هستند، مجدد چاپ نمی‌شوند و یا در بازار وجود ندارد افزود: در صورت اهدای این کتب به کتابخانه‌ها، افراد محقق و مراجعه‌کننده به کتابخانه می‌توانند از آن استفاده کنند.

وی افزود: کتب قدیمی که مجدد چاپ نمی‌شوند در صورت اهدا باعث ارتقای منابع اطلاعاتی و غنی شدن مخازن کتابخانه‌ها می‌شود.

مدیرکل اداره کتابخانه‌های همدان گفت: براساس برنامه پنجم توسعه باید آمار کتب موجود در کتابخانه‌ها به تعدادی برسد که یا از طریق خرید مستقیم اداره کتابخانه‌ها و یا با استفاده از عزم مردم و اهدای کتاب انجام می‌شود.

وی به شعار سال 93 اشاره و عنوان کرد: با توجه به اراده و عزم ملی در سال 93 بیش از 137 هزار جلد کتاب به کتابخانه‌های استان اهدا شده که در کشور بی‌نظیر است.

استعدادی ادامه داد: برای موفقیت در طرح اهدای کتاب سازوکارهای بسیاری انجام شده که یکی از این موارد عضویت رایگان اهداکنندگان کتاب، عضویت در انجمن کتابخانه و... بوده است.

وی خاطرنشان کرد: برای موفقیت در طرح اهدای کتاب نیاز به یک وحدت رویه، همدلی و البته فرهنگسازی دارد.

مدیرکل اداره کتابخانه‌های همدان با بیان اینکه اداره کتابخانه‌ها در هر زمانی در خدمت اهداکننده کتب است تصریح کرد: آخرین اهداکننده در سال در 28 اسفندماه ساعت 8 شب بود که در حدود 600 جلد کتاب به کتابخانه‌ها اهدا شده است.

وی با بیان اینکه در سال 93، 18 کتابخانه روستایی افتتاح شد گفت: کتاب‌های این کتابخانه‌ها از محل کتب اهدایی تأمین شده است.

استعدادی با بیان اینکه کتاب و اهداکننده کتاب برای ما بسیار محترم است افزود: باید طرح اهدای کتاب به یک گفتمان تبدیل شود و در این زمینه جریان‌سازی و اطلاع‌رسانی خوبی انجام شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار