روز گذشته ؛
تابناک: سیدمحمد علی ثابت قدم در راستای توسعه شهری تاکید کرد: محرومیت زدایی و اصل حفاظت از محیط زیست در حاشیه شهر و منطقه چهار در اولویت توسعه شهری این محدوده قرار دارد.
کد خبر: ۲۱۲۴۱۶
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۱:۴۴ 15 April 2016
تابناک: سیدمحمد علی ثابت قدم در راستای توسعه شهری تاکید کرد: محرومیت زدایی و اصل حفاظت از محیط زیست در حاشیه شهر و منطقه چهار در اولویت توسعه شهری این محدوده قرار دارد.

به گزارش تابناک گیلان، افتتاح ساختمان اداری منطقه چهار شهرداری رشت با حضور فرمانده انتظامی شهرستان رشت، اعضای شورای اسلامی رشت و جمعی از مدیران شهری انجام شد.

به گزارش واحد خبر مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت؛ طی مراسمی با حضور دکتر ثابت قدم شهردار رشت، فاطمه قدیمی مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری، فاطمه شیرزاد رئیس کمیسیون بهداشت و محیط ریست و خدمات شهری و موسوی روزان و دکتر رسولی از اعضای شورای اسلامی شهر رشت، سرهنگ شعبانی رئیس فرماندهی انتظامی رشت وجمعی از مسئولین شهرداری و اصحاب رسانه، ساختمان اداری منطقه ۴ شهرداری رشت مورد بهره برداری قرار گرفت.





در این مراسم شهردار رشت از مجموعه مدیریت شهری و همکاران منطقه چهار شهرداری به جهت تلاش در ارائه خدمات مؤثر به شهروندان قدردانی کرد و گفت: پس از تصویب طرح تفصیلی رشت بصورت کلان، منطقه چهار شهرداری اولین منطقه ای بود که در راستای این طرح شکل گرفت.      

سید محمدعلی ثابت قدم با اشاره به اینکه شهر رشت دارای ۱۵ ناحیه و ۵ منطقه می باشد افزود: در راستای توسعه شهری توسعه فضای اداری مناطق در دستور کار شهرداری بود و بر این اساس و به منظور ارائه خدمات بهینه تر و تسهیل در امر خدمت رسانی امروز شاهد بهره برداری از ساختمان اداری منطقه چهار هستیم.






وی جایگاه مناطق پنج گانه شهرداری را از لحاظ کارکردی تشریح کرد و ادامه داد: منطقه یک در حوزه سرمایه گذاری ، منطقه دو در حوزه ترافیک و حمل و نقل، منطقه سه در حوزه حقوقی وتملک اراضی، منطقه چهار در حوزه محیط ریست و منطقه پنج در حوزه شهرسازی بیشترین تمرکز را دارند.

دکتر ثابت قدم دلیل تمرکز منطقه چهار بر روی محیط زیست را وجود منابع طبیعی در این منطقه عنوان و تاکید کرد: توسعه منابع طبیعی بویژه تالاب عینک در جذب سرمایه بسیار حائز اهمیت است و باید بیش از پیش برای رونق آن تلاش کنیم تا سرمایه ای برای هم اکنون و همچنین آیندگان باشد.

شهردار رشت اصل حفظ محیط زیست در منطقه چهار بر اساس توسعه شهری را از اولویت های کاری دانست و تصریح کرد: توجه به رفع محرومیت در این منطقه موجب جذب توریست و سرمایه می شود و این امر باید در تمامی شهر و همچنین استان مد نظر قرار گرفته زیرا توسعه شهری را به دنبال خواهد داشت.






وی همچنین با تاکید بر تقویت مقوله گردشگری با توجه به توسعه شهری گفت: در سالی که به اقدام و عمل نامگذاری شده است باید همه با همدلی و همراهی هر چه بیشتر تلاش کنیم تا موضوعات تئوری و اهداف مدنظر عملیاتی گردد تا شاهد پیشرفت همه جانبه در بخش های مختلف توسعه یافتگی شهر و جذب بیش از پیش سرمایه و سرمایه گذار باشیم.

دکتر رسولی رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر رشت نیز در این مراسم ضمن قدردانی از عملکرد بسیار خوب شهردار و همکاران وی در جهت توسعه شهری و همکاران منطقه چهار در ارائه خدمات بهینه به شهروندان گفت: ارائه خدمت در محیطی پاکیزه و زیبا می تواند در ایجاد انرژی و انگیزه برای خدمت رسانی بهتر اثرگذار باشد و افتتاح این ساختمان نیز در این راستا خروجی خوبی خواهد داشت. وی به همجواری تالاب عینک با ساختمان منطقه ۴ شهرداری رشت اشاره کرد و افزود: ترمیم و آزادسازی این تالاب می تواند جذب توریست و سرمایه را به دنبال داشته باشد و امیدوارم با پیگیری و تلاش شهردار این منطقه شاهد شکوفایی بیشتر این تالاب باشیم.

علی مقصودی شهردار منطقه ۴ شهرداری رشت نیز در این مراسم با بیان اینکه ساختمان منطقه ۴ با مبلغ یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومانی و به مساحت هزار و ۸۰۰ متر مربع احداث شده است گفت: این ساختمان دارای ۵ طبقه روی همکف و زیرزمین می باشد که ظرف مدت سه ماه به بهره برداری رسید.

وی از حمایت های شهردار و مجموعه مدیریت شهری و همکاران منطقه ۴ تشکر و قدردانی کرد و ادامه داد : ایجاد فضای مناسب برای خدمت رسانی بهتر جهت توزیع عادلانه خدمت به مردم در این منطقه با توجه به موقعیت جغرافیایی از اهداف ما بوده است.

مقصودی به تالاب عینک به عنوان یک عامل جذب سرمایه نیز اشاره کرد و از شهردار رشت خواست تا همچون گذشته حمایت های خود را برای ترمیم و آزادسازی این تالاب و همچنین رفع مشکلات املاک نسقی ساکنین منطقه چهار مبذول نماید.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار