مديركل مديريت بحران استان كهگيلويه و بويراحمد گفت: بر اثر بارش هاي سيل آسا و تگرگ در دو شبانه وز گذشته بيش از يكهزار وميليارد ريال خسارت به كشاورزان و دامداران و زيرساخت هاي عمراني اين استان وارد شده است.
کد خبر: ۲۱۲۴۳۰
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۵ 15 April 2016
سيد علي وفايي مقدم پنجشبه شب در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: از اين ميزان خسارت بيش از600ميليارد ريال در بخش هاي عمراني بيش از 600 ميلياردريال در بخش هاي كشاورزي و دامداري بوده است.
وي بيان كرد: بر اثر برخورد صاعقه بيش از 50 راي دام در شهرستان چرام تلف شده است.
وفايي اظهار كرد: بر اثر بارش باران و تگرگ در سه شهرستان بويراحمد ، چرام و بهمئي خسارت هايي به باغداران ، دامداران و برخي از اماكن عمومي وارد شده است.
وي عنوان كرد: بارش تگرد در شهرستان بويراحمد موجب ريزش شكوفه هاي درختان شده و خسارت هاي زيادي به باغ هاي ميوه اين شهرستان وارد كرده است.
مديركل مديريت بحران كهگيلويه و بويراحمد با بيان اينكه اين ميزان خسارت قطعي نيست، تصريح كرد: كارشناسان در حال بررسي ميزان دقيق خسارت ها هستند.
بارش باران از دو روز پيش در كهگيلويه و بويراحمد آغاز شد كه در برخي از مناطق استان اين بارش موجب جاري شدن سيل و تخريب برخي از زيرساخت هاي عمراني ، خدماتي ، كشاورزي ، دامپروري شده است .
براساس گزارش هواشناشي كهگيلويه وبويراحمد در 48ساعت گذشته بيش از 80ميليمتر باران در شهرستان لنده باريده است.
ميزان بارش باران در قلعه رئيسي 69ميلميتر، ليكك 58 ميليمتر، سي سخت 62ميليمتر و ياسوج 39ميلمتر گزارش شده است.
دراين گزارش، ميران بارندگي در دهدشت ،چرام و باشت به ترتيب 35 ،36و 22ميلمتر اعلام شد.
براساس گزارش هواشناسي كهگيلويه وبويراحمد اين سامانه بارشي كه روز سه شنبه آغاز شد تا روز جمعه ادامه دارد و هم اكنون بارش هاي پراكنده همراه با آذرخش ادامه دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار