مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: در شهرک‌های اقماری زنجان فضای مناسبی برای توزیع نشریات وجود ندارد که باید برای توسعه باجه‌های مطبوعاتی همکاری لازم انجام شود.
کد خبر: ۲۱۲۸۱۲
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۰ 16 April 2016
ناصر مقدم  در گفتگو با مهر، بر ضرورت توسعه باجه‌های مطبوعاتی در زنجان تاکید کرد و افزود: متأسفانه شورای شهر نسبت به این مهم همکاری لازم را ندارد.

وی اظهار کرد: یکی از مشکلات ما بحث توزیع  نشریات است و تا نشریات در دید مردم نباشد زحمات خبرنگاران و روزنامه­ نگاران به نتیجه نمی‌رسد و طرحی را به شورا دادیم تا توسعه فضاهای توزیع نشریات را داشته باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: در شهرک‌های اقماری فضاهای مناسبی برای توزیع نشریات وجود ندارد ولی باید برای توسعه باجه‌های مطبوعاتی در زنجان و سایر شهرستان‌ها دست‌اندرکاران حوزه ذی‌ربط همکاری لازم را داشته باشند.

مقدم تأکید کرد: روزنامه یک کالای فرهنگی مصرفی است که باید در دسترس باشد و در زنجان تنها در چند نقطه از شهر زنجان سبزه ­میدان، چهار راه سعدی و بلوار دکه مطبوعاتی وجود دارد.

وی با اشاره به فعالیت دکه‌های مطبوعاتی در سطح استان زنجان افزود: در حال حاضر تنها شش دکه مطبوعاتی در استان زنجان وجود دارد که این تعداد باید افزایش پیدا کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان به تعداد و تنوع نشریات در حال انتشار در سطح استان اشاره کرد و گفت: این تعداد دکه‌های مطبوعاتی کفایت نشریات را به جهت تنوع ندارد.

مقدم ادامه داد: عمده دکه‌های مطبوعاتی در مرکز شهر قرار گرفته اند و شهروندان به دلیل بعد مسافت و دوری راه نمی‌توانند از نشریات و روزنامه‌ها استفاده کنند و امکان دسترسی برای آنها مشکل می‌شود.

مقدم از مطرح شدن طرحی به شهرداری و شورای شهر در راستای افزایش دکه‌های مطبوعاتی در زنجان خبر داد و گفت: در این طرح چندین محل برای استقرار دکه مطبوعاتی مشخص شده که تنها در مرحله گفتگو باقی مانده است.

وی در پایان اظهار کرد: با افزایش دکه‌های مطبوعاتی در استان می‌توان برای افراد زیادی اشتغال ایجاد کرد و هم مردم به راحتی به نشریات و روزنامه‌ها دسترسی پیدا می‌کنند.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار