محور خطبه های مردمی ائمه جمعه فارس در نماز جمعه این هفته اقتصادی بود.ائمه جمعه فارس با تأکید بر شعار امسال (اقتصاد مقاومتی،اقدام و عمل) از دستگاه ها و مسئولان خواستند تا به شعار دادن پایان دهند و با اتکا به ظرفیت داخلی و بر اساس شاخصه های اقتصاد مقاومتی کشور را از این وضعیت خراب اقتصادی رهایی بخشند.
کد خبر: ۲۱۳۰۷۹
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۱ 17 April 2016
مفاسد اقتصادی نتیجه رانت در ادارات است
به گزارش تابناک فارس:نماینده ولی فقیه در فارس گفت: زمان شعار دادن برای توجه به شعار سال به پایان رسیده است و همه باید با همبستگی در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی اقدام کامل داشته باشند.
آیت الله اسدالله ایمانی ادامه داد: اقدام و عمل در تمام دستگاه ها باید اجرایی شود و با همدلی پیشرفت قابل توجهی را در استان شاهد باشیم.
وی افزود: نباید انسان های بی تجربه مسئولیت را به عهده بگیرند.
امام جمعه شیراز برای جلوگیری از تعطیل شدن کارخانه‌ها و بهره‌وری بیشتر و ایجاد صنایع جدید مسئولان را به اقدام و عمل فراخواند.
آیت الله ایمانی، مشکلات و مفاسد اقتصادی موجود در جامعه را به‌واسطه رانت‌هایی دانست که در مراکز حساس دولتی وجود دارد و گفت: علی‌(ع) به هیچ‌فردی اجازه فساد و ویژه‌خواری را نداد. حال آنکه حکومتش عمر کوتاهی داشت و در داخل و خارج با کارشکنی‌های بسیاری مواجه بود. اما با برنامه‌ریزی صحیح موفق عمل کرد.

با دلالان و مفسدان و قاچاقچیان کالا برخورد شود

امام جمعه مرودشت گفت: لازمه تحقق شعار امسال 'اقتصاد مقاومتي، اقدام و عمل' تشكيل ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي به مديريت فرمانداران در شهرستان هاست.
حجت الاسلام قنبر علي احمدي، در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته مرودشت بيان داشت: اين ستاد بايد با فعاليت شبانه روزي و جهادي، قاطعانه با سودجويان، دلالان و مفسدان اقتصادي مبارزه و براي ممنوع كردن ورود كالاهاي غير ضروري خارجي به كشور تلاش كند.
وي افزود: هدف دشمنان، زمين گيركردن نظام مقدس جمهوري اسلامي و مردم ما به شيوه هاي مختلف از جمله اقتصادي است اما بدون ترديد بهترين راه برون رفت كشورمان از مشكلات اقتصادي، اجرايي و عملياتي كردن اقتصاد مقاومتي است.
امام جمعه مرودشت، ورود كالاي قاچاق به كشور را زياني براي توليدات داخلي و اقتصاد كشور دانست و گفت: متاسفانه در سال 94 بيش از 41ميليارد دلار كالا به كشور وارد شده در حالي كه با اين رقم مي توانستم معادل چهار ميليون فرصت شغلي ايجاد كنيم.
وي در بخش ديگري از خطبه ها به تلاش دشمن براي نفوذ در بخش فرهنگي جامعه اشاره كرد و بيان داشت: اين نفوذ خطرات بسياري از جمله رواج ابتذال، بي بند و باري و افزايش آسيب هاي اجتماعي مانند طلاق را در پي خواهد داشت.

موانع پیش روی سرمایه گذاران را بردارید
امام‌جمعه کازرون در خطبه‌های نماز جمعه این شهر نام‌گذاری سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل را توسط مقام معظم رهبری در مسیر تکمیل چشم‌انداز سیاست‌های نظام عنوان کرد و گفت: با وجود تلاش‌های انجام‌ شده توسط دولت شرایط اقتصادی مطلوبی را در جامعه شاهد نیستیم و دولت نتوانسته است سیاست‌های اقتصادی خود را تحقق بخشد.
امام‌جمعه کازرون برطرف کردن موانع تولید داخلی را از اقدامات مؤثر در اجرای اقتصاد مقاومتی برشمرد و افزود: باید با  فرهنگ‌سازی به‌گونه‌ای رفتار شود که استفاده از تولیدات و محصولات داخلی رونق گیرد و موانع از پیش روی سرمایه‌گذاران برداشته شود.
وی با گلایه از برگزاری مراسم‌ ختم مجلل، تجمل‌گرایی و اسراف را از آفات جامعه کنونی دانست و گفت: صرف هزینه‌های هنگفت در مراسم‌ ختم از مصادیق اسراف است و نباید با چنین رفتارهایی فخرفروشی را گسترش دهیم.
خرسند با اشاره به وجود محصولات داخلی کازرون استفاده از تولیدات این شهرستان را در  مناسبت‌ها و مراسم اداری به‌منظور گسترش فرهنگ اقتصاد مقاومتی خواستار شد.

بدون برجام هم می توان پیشرفت کرد
امام جمعه اقلید گفت با اشاره به موفقیت در صنعت نانو، دانش هسته‌ای، رادیوداروها، تسلیحات و فناوری‌های نوین در سطوح مختلف و... اشاره کرد و بیان داشت: امروز نیز می‌توانیم بر اساس اقتصاد مقاومتی که یک حقیقت دانش‌بنیان است، با قطع امید از خارج مانند برجام و امثال آن و بر اساس ظرفیت و استعداد کشور و ملت، دوری از باند و حزب و سیاست‌زدگی و با تلاش دولت زمینه‌های رشد و تعالی بیشتر را در جامعه رقم زنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار