رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزی مازندران
رئيس سازمان مديريت وبرنامه ريزی مازندران گفت:مازندران رتبه پنجم کشور در کاهش نرخ بیکاری را دارد.
کد خبر: ۲۱۳۲۰۷
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۱ 16 April 2016

به گزارش تابناک مازندران، امیدعلی پارسا در نشست کارگروه اشتغال در استانداری مازندران، گفت: در چارچوب اقتصاد مقاومتی ستاد فرماندهی دارای جلسات متفاوت با دیگر جلسات استانداری است و مهمترین مولفه برای دستیابی به اهداف برنامه های استان در حوزه های مختلف به ویژه اشتغالزایی همگرایی در برنامه و اهداف است.

وی افزود: در حال حاضر مشکل اقتصاد استان این است که تولید رونق لازم را ندارد و بیکاری بالا است و سرمایه گذاران نمی‌توانند تولیدات رقابت پذیر داشته باشند.

رئيس سازمان مديريت وبرنامه ريزی مازندرانبا بیان اینکه تولیدات رقابت پذیر استان نیازمند حمایت است، تصریح کرد: استراتژی حمایت در سال جاری حمایت محدود، مشروط و کاهنده در تولید است.

وی با اشاره به اینکه ادارات عدم اختیارات لازم را یکی از عوامل مهم رونق اشتغال می دانند، افزود: مدیران ادارات نسخه‌ای از اختیاراتی که دارند و اختیاراتی که می خواهند به سازمان مدیریت گزارش دهند.

پارسا داشتن پنجره واحد را کلید حل سرمایه گذاری دانست و عنوان کرد: پنجره واحد با حمایت دارایی، جهاد کشاورزی و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در هفته جاری افتتاح می‌شود.

وی با بیان اینکه سهم بخش دولتی در رشد 70 درصدی زیر 30 درصد است، افزود: کمبود اختیارات و کمبود منابع ازمشکلاتدولت است عنوان کرد: نرخ بیکاری در سال 93 حدود 12.7 بود که در سال 94 به 112.1 کاهش یافت و مازندران در کاهش نرخ بیکاری رتبه پنجم کشور را دارد.

رئيس سازمان مديريت وبرنامه ريزي مازندرانبا بیان اینکه سهم اعتبارات مازندان در بودجه کشور 13.4 است، عنوان کرد: در سال گذشته در استان مازندران 62 هزار نفر مشغول به کار شدند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار