سرپرست شركت ملي پخش فرآورده هاي نفتي منطقه يزد گفت: ادامه گازرساني به شهرها و روستاهاي استان موجب كاهش 33 درصدي مصرف نفت سفيد در سال 94 نسبت به مدت مشابه سال قبل آن شده است.
کد خبر: ۲۱۴۳۶۵
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۳ 18 April 2016
به گزارش تابناک یزد،محمد فرازمند  افزود: در سال 94 مصرف نفت سفيد 38 ميليون و 600 هزار ليتر بوده كه با توجه به افزايش گازرساني در برخي مناطق مصرف كننده اين فرآورده كاهش محسوسي را شاهد هستيم.
وي اظهار كرد: در سال گذشته ميزان مصرف فرآورده هاي نفتي استان يزد يك ميليارد و 698 ميليون ليتر بوده كه نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن يعني سال 1393 با كاهش 15 درصدي روبرو شده است .
سرپرست شركت ملي پخش فرآورده هاي نفتي يزد خاطرنشان كرد: به غير از بنزين كه از افزايش 3.7 درصدي برخوردار بوده در مصرف ساير فرآورده ها شاهد كاهش در روند مصرف هستيم.
فرازمند درباره مصرف بنزين استان يزد نيز تصريح كرد: در سال گذشته بيش از 483 ميليون ليتر بود كه در قياس با مصرف سال قبل از آن، 3.7 درصد افزايش داشته است .
اين مسئول با اشاره به كاهش 51 درصدي مصرف نفت كوره در استان گفت: مصرف اين فرآورده در سال گذشته 99 ميليون و 153 هزار ليتر بوده در حالي كه در سال قبل از آن 201 ميليون و 634 هزار ليتر بوده و اين روند كاهشي نيز ناشي از ادامه گاز رساني به واحدهاي صنعتي و كوره هاي آجرپزي بوده است.
وي در ادامه مصرف نفت گاز استان را يك ميليارد و 20 ميليون ليتر اعلام و اضافه كرد: با توجه به اجراي طرح ملي پيمايش و گسترش استفاده صنايع از گاز طبيعي، شاهد كاهش مصرف اين فرآورده به ميزان 198 ميليون ليتر نسبت به مشابه سال قبل هستيم.
سرپرست شركت ملي پخش فرآورده هاي نفتي منطقه يزد در پايان با بيان اينكه سال 95 كه سال اقتصاد مقاومتي ،اقدام و عمل است، مديريت درمصرف و صرفه جويي در فرآورده هاي نفتي و استفاده از سوخت جايگزين (گازcng ) بجاي بنزين را يكي از راهكار هاي رسيدن به شعار سال جديد دانست.
در استان يك ميليون و 70 هزار نفري يزد ، 120 باب مركز عرضه سوخت سطح شامل جايگاه هاي تك فرآورده و چند فرآورده همچنين جايگاه هاي CNG فعال است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار