رئیس هیئت مدیره اتحادیه تولیدکنندگان گل و گیاه مازندران
رئیس هیئت مدیره اتحادیه تولیدکنندگان گل و گیاه مازندران گفت: تولیدکنندگان گل و گیاه مازندران نیاز به منابع مالی ارزان قیمت و بازنگری قوانین دارند.
کد خبر: ۲۱۴۹۲۲
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۵ 19 April 2016

به گزارش تابناک مازندران،غلامرضا گلزاری با بیان اینکه بسیای از معادلات جهانی تغییر کرده است، اظهار کرد: تعاریف و مطالبات اقتصادی جدید دنیا فضا را برای تولید ملی و کشاورزی کشور ما به وجود آورده است.

وی گفت: با توجه به شرایط اقتصادی حال حاضر کشور، تولیدکنندگان درک درستی از رخدادهای داخلی دارند و توقع آن ها از دولت‌مردان خواسته زیادی نیست.

این تولیدکننده مازندرانی اعضای اتحادیه تولیدکنندگان گل و گیاه را کم توقع از خواسته های صنفی دانست و خاطرنشان کرد: سود بانکی 22 درصد به هیچ وجه توجیه اقتصادی ندارد در صورتی که نرخ تسهیلات بانکی در دیگر کشورهای رقیب بین صفر تا چهار درصد است.

گلزاری خواستار حمایت دولتی برای توسعه تولید گلخانه ای استان شد و اظهار کرد: وقتی می خواهیم از اقتصاد تک محصولی خارج شویم و در حوزه صادرات گام برداریم باید زمینه و بسترهای تولید کیفی را برای تولیدکننده به وجود آید.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه تولیدکنندگان گل و گیاه مازندران بیان کرد: برای آنکه گل های زینتی مازندران در بازارهای جهانی ورود پیدا کنند نیازمند به مدرنیته شدن تولید هستیم و این مدرن سازی نیازمند حمایت های مالی است.

گلزاری با بیان اینکه بذرهای مورد نیاز داخل در بهترین موسسه های تولید بذر کشورهای خارجی تولید می شود، اظهار کرد: بذر مورد نیاز تولیدکنندگان گل و گیاه در بهترین موسسه های کشاورزی دنیا تولید می شود و زمانی که به مرز می رسد برچسب قاچاق می خورد چون مبادی قانونی برای ورود آن تبیین و تعیین نشده است.

این تولیدکننده در ادامه تصریح کرد: برای به دست آوردن بازار کشورهای منطقه نیازمند واردات بذرهای برای پرورش در داخل کشور هستیم.

وی مازندران را دارای ظرفیت های بسیاری در حوزه پرورش و تولید گل و گیاه زینتی دانست و خاطر نشان کرد: می توانیم در پرورش گل های گلدانی رتبه اول را در کشور به دست آوریم و از بازارهای منطقهسهمی کسب کنیم.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه تولیدکنندگان گل و گیاه مازندران بیان کرد: در سراسر کشور هیچ منطقه ای به اندازه مازندران ظرفیت پرورش گل و گیاه را در بالاترین سطح از کیفیت ندارد و این یک مزیت عالی برای اشتغال زایی و ارز آوری دارد.

گلزاری خاطرنشان کرد: تولیدکنندگان گل و گیاه مازندران نیاز به منابع مالی ارزان قیمت و بازنگری قوانین دارند.

وی در پایان تصریح کرد: تولید و پرورش گل و گیاه یکی از مهم ترین بخش های کشاورزی در حوزه ایجاد اشتغال و ارزآوری است.


منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار