رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: فروشگاه شهروند در ذیل شهرداری تهران باقی خواهد ماند.
کد خبر: ۲۱۵۲۱۹
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۰ 19 April 2016
مهدی چمران در دویست و پنجاه و دومین جلسه شورا افزود: در مقطعی واگذاری شعب فروشگاه شهروند به بخش خصوصی مطرح شد، اما خریداری پیدا نشد و شهرداری نیز منصرف شد اکنون هم بنا به تصمیم شورای شهر شرکت شهروند ذیل شهرداری تهران باقی خواهد ماند. 

وی درباره واگذاری شهروند نیز اظهار داشت: بحث فروش فروشگاه‌های زنجیره‌ای شهروند مطرح نیست و از شهردار پرسیده بودند چرا شهروند فروخته نمی‌شود، چرا که در سال 88 فروشگاه شهروند جزو شرکتهایی بود که باید به فروش می‌رسید. 

چمران ادامه داد: در آن سالها کسی پیدا نشد که کل فروشگاههای شهروند را با هم بخرد و مشکلاتی نیز مبنی بر سند زمین‌ها و نحوه نگهداری این فروشگاه‌ها بود که در نهایت سال گذشته در جلسه شورا به تصویب رسید که فروشگاه شهروند بعنوان شرکت زیر مجموعه شهرداری باقی بماند. 

وی در پاسخ به تذکرات پیش از دستوربرخی اعضای شورای شهر تهران،‌اظهار داشت: در رابطه با پیاده راه سازی حد فاصل بین تجریش و میدان قدس، شورا طرح مصوبی ندارد و طرح‌های مختلفی درباره این مسیر ارائه شده که هیچ کدام به تصویب نرسیده است. 

چمران افزود: قدمگاه صالحیه که مربوط به فضای جلوی مرقد امامزاده صالح است هم اکنون در حال انجام است که طرح‌های دیگری نیز در این محدوده در حال بررسی است ولی طرح مصوب شده‌مشخصی هنوز نداریم. 

رئیس شورا درباره خیابان 30 تیر نیز اظهار داشت: در این خیابان قطب‌های فرهنگی و تجاری متعددی وجود دارد و مردم می‌توانند با این اقدام از این فضاها استفاده کنند. 

دیگر عضو شورا نیز با اشاره به سال پایانی فعالیت شورای چهارم خاطرنشان کرد: باید عملکرد خود را به صورت رسمی در طول شورای چهارم ارزیابی کنیم و ببینیم مثلا در حوزه نظارت چه اقدامات موثری انجام داده‌ایم. 

غلامرضا انصاری خواستار اعلام میزان بدهی شهرداری به پیمانکاران در یک جلسه علنی شد تا مشخص شود مدیریت شهری چه میراثی را برای دور بعد به جا می‌گذارد. 

وی درباره فروش شهروند نیز اظهار داشت: وقتی شعار مدیریت یکپارچه شهری را می‌دهیم نه در حوزه توزیع بلکه در تمامی خدمات از جمله آب و فاضلاب نیز می‌توانیم فعالیت داشته باشیم. 

عضو شورا درباره نصب برچسب‌های تبلیغاتی، اظهار داشت: در سنوات گذشته سازمان زیباسازی تبلیغاتی در سطح شهر داشت که با نصب برچسب‌های تبلیغاتی برخورد قانونی می‌شود و پس از گذشت مدتی حجم این تبلیغات و برچسب‌ها در کوچه و خیابان‌ها افزایش یافته است لذا تقاضا می‌شود همچنان برخورد قانونی با شرکت‌ها و سازمان‌هایی که این تبلیغات را انجام می‌دهند صورت گیرد. 

رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران از سخنان چند روز اخیر شهردار مبنی بر واگذاری شرکت شهروند انتقاد کرد و گفت: بنا به تصمیم شورای شهر تهران، شهروند باید همچنان ذیل شهرداری فعالیت کند.

 محمد حقانی در جلسه علنی شورای شهر تهران افزود: سخنان شهردار تهران مبنی بر واگذاری شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای شهروند جوانب حقوقی گوناگونی دارد.

وی گفت: قالیباف در سال 93 اعلام کرده بود که سازمان ‌های تاکسیرانی، میوه و تره ‌بار و شهروند جزو سازمان‌های منحصر به فرد شهرداری هستند ضمن اینکه وجود شهروند موجب می‌شود مدیریت شهری در حوزه مدیریت ارزاق عمومی و مایحتاج شهروندان نیز تاثیرگذار باشد. 

به گفته حقانی باید حتی از طرح اظهارنظرهایی مبنی بر واگذاری شهروند حتی به صورت مشارکتی یا بخشی از سهام خودداری شود چرا که شهرداری با توجه به ملاحظات حقوقی، مصوبات شورا و قوانین مالی شهرداری در خصوص مدیریت ارزاق عمومی و مدیریت بازار باید تاثیر گذار باشد و این مهم رو به توسعه نیز باشد. 

این عضو شورای شهر تهران به شهرآورد دو تیم تهرانی هم اشاره کرد و گفت: شهرداری کمپینی تحت عنوان ورزشگاه بدون زباله در این دیدار برگزار کرد که کار خوبی بود اما به نتیجه نرسید و باید علت این موضوع آسیب‌شناسی شود. 

حقانی گفت: پس از بازی تمام ورزشگاه پر از زباله بود و من تاکنون با چنین صحنه‌ای روبرو نشده بودم. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار