یک هیات اقتصادی متشکل از تعدادی از فعالان بخش معدن جمهوری چک از معدن زغالسنگ پروده طبس و نیز باغ گلشن این شهر بازدید کرد.
کد خبر: ۲۱۵۴۵۵
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۹ 20 April 2016

عضو اتاق بازرگانی جمهوری چک در حاشیه این بازدید به خبرنگار ایرنا گفت: این هیات متشکل از یک گروه 20 نفری هستند که بیشتر فعالیت آنها در زمینه معدنی است.
خانم « لنکا تی کووا» ( Lenka Tyciva) ادامه داد: اعضای این هیات در بازدید از معدن پروده طبس راضی هستند و ارزیابی آنها نیز از این بازدید مثبت است.
وی در پاسخ به سئوالی آیا می توان در آینده شاهد تفاهم و همکاری هایی بین ایران و جمهوری چک در شهرستان طبس در بخش معدن زغالسنگ باشیم، ابراز امیدواری کرد که این طور بشود و ما اول راه هستیم ولی امیدواریم که این همکاری ها شکل بگیرد.
هیات اقتصادی جمهوری چک شامل نمایندگان 25 شرکت و بنگاه اقتصادی از این کشور است که بیشتر آنها در حوزه صنایع معدنی فعالند.
هیات مذکور فردا (چهارشنبه) در نشستی با ظرفیت های اقتصادی شهرستان طبس بیشتر آشنا خواهند شد، این شهرستان با 57 هزار کیلومتر مربع مساحت و 75 هزار نفر جمعیت مرکز آن در 260کیلومتری غرب بیرجند قرار دارد.
طبس 28معدن زغالسنگ دارد که ذخیره این ماده معدنی در خراسان جنوبی 750 هزار تن برآورد شده است. ذخیره انواع مواد معدنی استان 2.5میلیارد تن است.
هیات یاد شده به سرپرستی مارتین تلاپا معاون وزیر امور خارجه جمهوری چک وارد بیرجند شد و در نشتسی جداگانه با فعالان اقتصادی و معدنکاران خراسان دیدار و گفت و گو کردند.
دیدار با وجه الله خدمنگزار استاندار خراسان جنوبی و نیز شهردار بیرجند، بازدید از باغ جهانی اکبریه و قلعه تاریخی بیرجند از دیگر برنامه های این هیات است.
هیات یاد شده فردا از طریق فرودگاه یزد رهسپار تهران خواهد شد.
هیات جمهوری چک روز یکشنبه نیز با مسئولان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران دیدار کرد و اعلام شد که ایران و چک 50 میلیون یورو برای ساخت نیروگاه 50 مگاواتی سرمایه گذاری می کنند و ساخت نیروگاه، توربین و انتقال فناوری از این کشور در دستور کار است.
به گفته تلاپا در سال 2015 میلادی حجم مبادلات تجاری دو طرف رقمی حدود 52 میلیون دلار بود.
جمهوری چک با 10.5 میلیون نفر جمعیت و 78 هزار کیلومتر مربع مساحت در قلب اروپا قرار دارد، در سال 1993 با تقسیم کشور چکسلواکی سابق به دو قسمت جمهوری چک و اسلواکی تقسیم شد و پایتخت جمهوری چک، پراگ است. این کشور هم اکنون عضو اتحادیه اروپا و ناتوست.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار