عضو کمیسیون کشاورزی مجلس:
تابناک: عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: در شرایط فعلی که استان اصفهان در وضعیت حساسی قرار دارد، راهی برای نجات تالاب بین‌المللی گاوخونی وجود ندارد.
کد خبر: ۲۱۸۵
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۵ 01 February 2015

به گزارش تابناک، سکینه عمرانی امروز در گفت‌و‌گو با فارس با اشاره به اینکه تالاب بین‌المللی گاوخونی از چند سال گذشته تاکنون به دنبال خشکی زاینده‌رود، خشک شده است، اظهار کرد: از چندین سال پیش تاکنون هیچ آبی به این تالاب وارد نشده است.

وی به وضعیت نا‌مناسب آب در استان اشاره کرد و ادامه داد: در حال حاضر شرایط بحرانی در استان اصفهان وجود دارد و در شرایط فعلی که استان اصفهان در وضعیت حساسی قرار دارد، راهی برای نجات تالاب بین‌المللی گاوخونی وجود ندارد.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت و ارزش تالاب‌های بین‌المللی تصریح کرد: خشک شدن تالاب‌ها خطرات نا‌مناسبی نه تنها برای موجودات در محدوده این تالاب‌ها دارد، بلکه این موضوع برای انسان‌های ساکن در محدوده تالاب‌ها نیز خطرناک است.

وی با تاکید بر اینکه وضعیت استان اصفهان از نظر آب شرب نیز مناسب نیست، اضافه کرد: کمبود شدید بارندگی‌ها، خشکسالی‌های حاکم بر استان، استفاده از آب‌های زیر‌زمینی و چنین مواردی وضعیت آبی استان را با مشکل مواجه کرده است.

عمرانی با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی برای احیای تالاب‌ها قانون دارد اما در حال حاضر قانون احیای تالاب‌های خسارت‌‌دیده قابل اجرا نیست، تاکید کرد: رشد بی‌رویه چاه‌های آب در سطح استان نیز به مشکلات آبی اضافه کرده است.

وی با تاکید بر اینکه امکان حذف چاه‌های مجاز و غیر‌مجاز در سطح منطقه وجود ندارد، افزود: صدور مجوز برای حفر چاه‌های غیر‌مجاز نیز مشکل‌ساز شده است و باید با چنین اقداماتی برخورد شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار