شبكه هاي اجتماعي اين روزها پرمشغله ترين ايام خود را سپري مي كند و شاهد تشكيل انواع گروه هاي مختلف با موضوع انتخابات و مطالب مربوط به تبليغات كانديداهاي دور دوم مجلس شوراي اسلامي است.
کد خبر: ۲۱۸۶۳۸
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۵ 25 April 2016
شبكه هاي اجتماعي اين روزها پرمشغله ترين ايام خود را سپري مي كند و شاهد تشكيل انواع گروه هاي مختلف با موضوع انتخابات و مطالب مربوط به تبليغات كانديداهاي دور دوم مجلس شوراي اسلامي است.

به گزارش تابناک ایلام، گسترش شبكه هاي اجتماعي و فراگير شدن آن به عنوان نسل جديدي از رسانه‌ها پا به عرصه زندگي بشريت گذاشته و زندگي انسان هاي را تحت تاثير قرار داده است.
دور اول انتخابات مجلس شوراي اسلامي چندي پيش پايان يافت، اين دوره از انتخابات با دوره هاي قبل تفاوت بسياري داشت و آن نقش موثر شبكه هاي اجتماعي در ايام تبليغات و حتي در زمان راي گيري بود.

نامزد و فعالان انتخاباتي به شبكه هاي اجتماعي به عنوان يك فرصت براي بيان اهداف و اقدامات كاري و بدست آوردن آراي مردم نگاه مي كنند.

با توجه به اينكه تنها چهار روز به انتخابات دور دوم مجلس شوراي اسلامي باقي مانده است، نامزدهاي انتخاباتي و طرفداران آنان در يشتر شهرها و روستاهاي كشور به نوعي درگير تب و تاب براي كسب آرا هستند و در فضاي مجازي روزي نيست كه صفحه‌هايي كه به عنوان در اين ميان برخي از شبكه‌هاي اجتماعي نقش و فعاليت وسيع و بيشتري ر ايام انتخابات داشته، و توانسته اند زمينه مهيايي براي فعالان انتخاباتي فراهم كنند.

با توجه به فراهم آوردن و دسترسي آسان و سريعي كه اين شبكه اجتماعي(تلگرام) در اختيار كاربران خود قرار داده است، شاهد ايجاد گروه هاي مختلف انتخاباتي در دو حوزه انتخابيه شمالي و جنوبي استان ايلام در آستانه دور دوم انتخابات به مانند دور اول هستيم.

گروه‌هاي مختلفي كه قبل از آغاز فعاليت قانوني تبليغاتي نمايندگان، در فضاي مجازي با اهدافي نظير بررسي عملكرد نمايندگان فعلي و كانديداهاي احتمالي و همچنين تعيين شاخص‌هايي براي انتخاب اصلح، در فضاي مجازي تشكيل شده است، تا جايي كه مباحث بين هواداران در شبكه هاي مختلف اجتماعي حتي تا ساعاتي بعد از نيمه شب هم ادامه پيدا كرده و به بيان اقدامات و فعاليت هاي نمايندگان و حمايت از نامزد مورد نظر خود مي پردازند.

در اين ايام مسائل و مباحثي اعم از برنامه هاي كاري نمايندگان و مباحث سياسي در اين گروه ها يافت مي شود، جالب اينكه برخي از اين گروه ها طرفدار جريان خاصي نبوده و تنها براي گرم كردن تنور انتخابات شكل گرفته اند.

به نظر كارشناسان اين امكان موجب شده تا زمينه ترغيب بيشتر مردم براي حضور گسترده در انتخابات اين دوره فراهم شود كه اين امر مي تواند بعنوان يكي از مزيت هاي مهم شبكه هاي اجتماعي به شمار رود، اگر چه اين مهم داراي معايبي چون تخريب كانديداها را نيز دارد.

در مجموع مي توان گفت كه با توجه به گستره فضاي مجازي و شبكه هاي اجتماعي و فراگير شدن آن در بين عموم افراد جامعه ، شبكه‌هاي اجتماعي مي‌توانند با يك رويكرد جديد براي معرفي كانديداها و فراخوان مردم و ايجاد نشاط و شفافيت در انتخابات نقش برجسته‌اي را همانند مرحله اول انتخابات ايفا كنند.

دهم ارديبهشت‌ماه مرحله دوم انتخابات مجلس درحالي برگزار مي‌ شود كه استان ايلام داراي دو حوزه انتخابيه شمالي و جنوبي رقابت سنگيني بين كانديداهاي اصولگرا، اصلاح طلب و مستقل براي كسب سه كرسي نمايندگي در مجلس شوراي اسلامي (2 نماينده براي شهرستان هاي ايلام، مهران، چرداول، سيروان، ايوان و ملكشاهي) در حوزه شمالي و يك كرسي نمايندگي نيز براي شهرستان هاي (دهلران، دره شهر، بدره و آبدانان) وجود دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار