تابناک بررسی می کند ؛
به گزارش تابناک گیلان، بعضی اصرار دارند که به هر قیمتی خواست خود را بر دیگران تحمیل کنند و اگر در احوال کودکان خود نظر کنید خواهید دید که بعضی از آنان اگر اراده شان بر چیزی تعلق گرفت آنقدر گریه و زاری می کنند و آنقدر خود را به درو دیوار میزنند تا دیگران را به برآوردن حاجت خود وادار سازند.
کد خبر: ۲۱۸۹۵۲
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۰ 26 April 2016
روحانی: با مطالعه برخی نشریات می‌توان فهمید که فردا چه کسی دستگیر می‌شود

تابناک: هرگز خود را آزموده اید که تا چه حد تحمل شنیدن نه را دارید؟ مشاهده ها نشان میدهد که بعضی از افراد از دوران طفولیت نسبت به شنیدن کلمه نه واکنش منفی نشان میدهند.

به گزارش تابناک گیلان، بعضی اصرار دارند که به هر قیمتی خواست خود را بر دیگران تحمیل کنند و اگر در احوال کودکان خود نظر کنید خواهید دید که بعضی از آنان اگر اراده شان بر چیزی تعلق گرفت آنقدر گریه و زاری می کنند و آنقدر خود را به درو دیوار میزنند تا دیگران را به برآوردن حاجت خود وادار سازند.

در صورتی که بعضی دیگر به سادگی از خواسته های خود صرفنظر می کنند. هنوز به روشنی مشخص نیست که این امر ناشی از طبیعت آنهاست یا ناشی از تربیت غلط است و آنچه مسلم است این است که آدمی دوست دارد از دیگران پاسخ آری بشنود. کافی است به حالتی که پس از شنیدن پاسخ نه به شما دست می دهد توجه کنید.

«نه» گفتن یکی از مهارت‌های زندگی است که روانشناسان همیشه یادگیری آن از کودکی را توصیه می‌کنند. اما همان‌قدر که مهارت نه گفتن اهمیت دارد، مهارت «نه» شنیدن هم مهم است. حتماً تجربه کرده‌اید که وقتی بچه‌ها با پاسخ منفی والدین‌شان مواجه می‌شوند، قشقرق راه می‌اندازند، قهر می‌کنند، گریه و زاری و التماس کرده و به هیچ وجه حاضر به شنیدن حرف منطقی نیستند.


روز گذشته بود که جوان ۲۸ ساله با شنيدن جواب منفی پدرش براي خريد خودرو، خودش را در شهرستان رشت آتش زد.

سرهنگ محمدرضا جعفری خیرخواه گفت: ساعت ۱۴:۳۲ روز گذشته از طریق مركز فوریتهای پلیسی ۱۱۰ یك فقره اقدام به خودكشی در منطقه گلسار شهرستان رشت، به ماموران انتظامی اعلام شده و ماموران بلافاصله در محل حضور یافتند.

معاون اجتماعی پلیس گیلان افزود: مردی ۶۰ ساله به ماموران مراجعه و اعلام داشت كه پسرش در ساعت ۱۳:۲۰ با حالت عصبانی وارد منزل شده و از وی درخواست خودرو کرده و با شنیدن پاسخ منفی از سوی پدرش اقدام به آتش زدن خود كرده است.

سرهنگ جعفری خیرخواه با بیان اینكه پسر ۲۸ ساله با یك بطری پلاستیكی محتوی بنزین یا الكل اقدام به خودسوزی كرده است، بیان داشت: پدر متوفی اقدام به خاموش كردن آتش کرده كه در این كار ناموفق بوده و متاسفانه این جوان ۲۸ ساله در منزل پدرش بر اثر سوختگی شدید فوت کرد.

امیر محبی ، کارشناس ارشد مسائل خانواده ، در پی اتفاق روز گذشته ، مخاطبان تابناک را به نکات زیر جلب می کند :

آسان نیست که همیشه از شنیدن جواب نه خوشحال باشید، اما داشتن تفکرات زیر در درجه‌ی اول به شما کمک می‌کند که یاد بگیرید جواب رد شنیدن را دوست داشته باشید (یا حداقل آن را تحمل کنید.


۱- هرگونه جواب رد را پاس بدارید.

اگر بله شنیدن شما را شاد و نه شنیدن شما را ناراحت می‌کند باید از قطار احساسی شدن به خاطر بله/نه پیاده شوید. وقتی با دید مثبت به جواب نه بنگرید می‌توانید ارزش وجودی آن را ببینید، آن را پاس بدارید و خوشحال باشید. در واقع باید طوری اهدافتان را بسازید که به جای اکتفا به شنیدن جواب مثبت، تعدد جوابهای منفی ممکن را در آنها بگنجانید.


۲-«نه» به معنی «هرگز» نیست.

نه یعنی در حال حاضر نه. تداوم ارتباطات بعد از گرفتن پاسخ منفی مهم است، گویی که اصلاً پاسخی دریافت نکرده‌اید. ما توصیه می‌کنیم اجازه ندهید این فرصت‌ها نابود شوند. این بدان معناست که تا حدی مصّر باشید.

بیشتر افراد خیلی زود تسلیم می‌شوند. آنها پاسخ منفی را مطلقاً نه تلقی می‌کنند و باز نمی‌گردند. آنها می‌ترسند که گستاخ و سمج به نظر برسند و از این موضوع اجتناب می‌کنند؛ حتی یکبار هم برنمی‌گردند چه برسد به دو یا سه بار. اما پیگیری پس از شنیدن پاسخ منفی الزامی است.


۳- یک «نه خوب» بهتر از یک «بله بد» است.

بعضی از افراد علاقه‌ای به شنیدن نه ندارند چون می‌ترسند که آن شخص از گفتن نه معذب باشد. اما اگر معتقد باشید که پاسخ منفی مشخصاً اخبار بدی نیست و برای طرف مقابل یا خریدار مشخص کنید که شما مشتاق شنیدن هرگونه پاسخی هستید، در واقع به وضوح به او می‌فهمانید تا زمانی که آن کار یا معامله برایشان خوب نیست پاسخ مثبت ندهند.


۴-هر «نه» شانسی برای یادگیری است.

نه، جوابی قابل‌قبول است اما نیازی نیست پایان گفتگو باشد. می توانید بگویید که کنجکاوید بدانید چرا؟ از این طریق به سرعت می‌فهمید چرا پاسخ منفی بوده است.

گاهی اوقات پاسخ منفی ناشی از سوء تعبیر است که در این حالت باید رفع ابهام کنید. برای مثال خریداری فکر می‌کند که جنس مورد نظر، گرانتر از قیمت واقعی است. سایر اوقات نه، جواب آخر و پایان راه است، اما می‌توانید درسی بگیرید، مثلاً بهتر است محصولات، اجناس، قیمت و یا استراتژی فروش خود را تعدیل کنید یا گروه متفاوتی از مشتریان را مدنظر قرار دهید و به خاطر داشته باشید درون هر پاسخ منفی اطلاعات و نکاتی برای پیشرفت نهفته است.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار