معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: در شیراز سالانه بیشاز 160 عمل کاشت حلزون شنوایی انجام می‌شود که در بین 11 مرکز فعال در کشور مقام اول را دارد.
کد خبر: ۲۱۹۱۶۳
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۰ 26 April 2016
تابناک فارس به نقل از ایلنا: بصیر هاشمی در نشست خبری در خصوص چهارمین گنکره بین المللی کاشت حلزون شنوایی و علوم وابسته با بیان اینکه این کنگره برای اولین بار است که در خارج از تهران برگزار می‌شود، افزود: در کنگره امسال 25 سخنران از 16 کشور دنیا شرکت دارند.

 وی ادامه داد: کشورهای شرکت کننده در این کنگره عبارتند از آمریکا، آلمان، اسپانیا، هلند، بلژیک، اتریش، انگلستان، ترکیه و چند کشور افریقایی و آسیایی هستند و تعداد زیادی از اساتید مطرح کشور در حوزه جراحی گوش و بیماری های مرتبط  نیز شرکت دارند.

هاشمی در ادامه با بیان اینکه دکتر فرهادی وزیرعلوم، مهمان و سخنران ویژه این کنگره است، گفت: روسای دانشگاه های استان و استاندار فارس نیز از دیگر مهمان های این کنگره هستند.

رئیس کمیته علمی کاشت حلزون کشور تعداد مقالات ارائه شده به دبیرخانه کنگره را 120 عدد اعلام کرد و افزود: از این تعداد مقاله 49 مورد به عنوان پوستر و 58 مورد نیز در قالب سخنرانی ارائه خواهد شد .

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تعداد عمل های انجام در کشور که حدود 7000 عدد است، گفت: در شیراز سالانه بیش از 160 عمل کاشت حلزون شنوایی انجام می شود که این تعداد عمل در بین 11 مرکزی که در کشور وجود دارد بیشترین است .

هاشمی تعداد عمل‌های انجام شده در شیراز از بدو تاسیس مرکز کاشت حلزون در سال 82 تاکنون را 1300 عمل عنوان کرد و ادامه داد: در کشور از ابتدا تنا به حال 7000 عمل انجام شده است .

معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، مسئول وارد کردن پروتز شنوایی را هیئت امنای ارزی با اعلام نیاز کمیته علمی 5 نفره عنوان کردو افزود: هزینه خرید و وارد کردن هر پروتز را حدود 14 تا 15 هزار دلار است که از بیمار تنها 6 میلیون تومان به عنوان هزینه پروتز و درمان دریافت می‌شود.

بصیر هاشمی تنها راه پیشگیری از این بیماری را غربالگری و اصلاح ژنتیکی دانست و گفت: در حال حاظر در سطح کشور 70 درصد پوشش غربالگری وجود دارد و در استان فارس نیز به هیمین میزان غربالگری انجام می‌شود.

چهارمین کنگره بین‌المللی کاشت حلزون شنوایی و علوم وابسته برای اولین بار در شیراز و در روزهای 8 تا 10 اردیبهشت برگزار می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار