معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد گفت: تمام تلاش دست‌اندرکاران انتخابات در مرحله دوم دهمین دوره مجلس شورای اسلامی برای برگزاری سالم و قانونمند انتخابات است.
کد خبر: ۲۱۹۷۹۶
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۸ 27 April 2016

به گزارش تابناک یزد،محمدعلی طالبی  در نشست مشترک اعضای ستاد انتخابات، هیئت نظارت، شورای پیشگیری از جرایم انتخاباتی و هیئت بازرسی استان یزد اظهار کرد: انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در هفتم اسفندماه با مشارکت 74 درصدی مردم به صورت سالم و قانونمند برگزار شد، این انتخابات در حوزه انتخابیه مهریز، بافق، بهاباد، خاتم و ابرکوه با دو کاندیدا به مرحله دوم کشیده شد.

وی با اشاره به اینکه نیمی از 10 شهرستان استان یزد و فرمانداری‌های آن در این دوره درگیر برگزاری انتخابات هستند، خاطرنشان کرد: تمام ملزومات انتخاباتی برای برگزاری باشکوه انتخابات در دهم اردیبهشت‌ماه فراهم شده است و مجریان، ناظران و بازرسان انتخابات، رعایت اصل بی‌طرفی را مانند مرحله اول در این پنج شهرستان در دستور کار خود قرار داده‌اند.

این مسئول افزود: از شروع زمان تبلیغات تا امروز موارد غیرقانونی کمی در زمینه تبلیغات نامزدها داشته‌ایم که این موارد در همان حوزه انتخابیه رفع شده است.

طالبی ادامه داد: اقداماتی نیز برای پیشگیری از جرایم انتخاباتی از جمله جلسه توجیهی با نامزدها و روسای ستادهای انتخاباتی آنها انجام شده و موارد قانونی به هر دو داوطلب یادآوری شده است.

وی با بیان اینکه در این دوره تنها دو نامزد برای ورود به مجلس از حوزه انتخابیه مهریز رقابت می‌کنند، تصریح کرد: به طور قطع نظارت بر عملکرد و نحوه فعالیت آنها نسبت به دوره قبل آسان‌تر خواهد بود، بنابراین باید دقت بیشتری از سوی کاندیداها انجام شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد اظهار امیدواری کرد؛ با برگزاری سالم و شکوهمند انتخابات در دهم اردیبهشت‌ماه سال جاری، نماینده شایسته مردم به مجلس راه پیدا کند.

طالبی گفت: امیدواریم مرحله دوم انتخابات در این پنج شهرستان مانند دوره اول با توجه به حساسیت‌های منطقه‌ای و شهرستانی که وجود دارد، بدون حاشیه برگزار شود.

به گزارش فارس، حوزه انتخابیه مهریز، بافق، بهاباد، خاتم و ابرکوه وسیع‌ترین حوزه انتخابیه کشور است که از این حوزه یک نماینده به دهمین دوره مجلس شورای اسلامی راه خواهد یافت.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار