نماینده مردم شهرستان های خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی گفت: پای صنعت تایرسازی خودرو به خلخال رسیده و با راه اندازی مجتمع بزرگ تولید تایر در این شهرستان زمینه اشتغال دو هزار نفر از بیکاران فراهم می شود.
کد خبر: ۲۲۰۱۲
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۱ 12 April 2015

به گزارش ایرنا، جلیل جعفری بنه در نشستی با سرمایه گذاران بخش خصوصی مجتمع تایرسازی خودرو افزود: مجتمع تولید تایر خودرو در خلخال با ظرفیت تولید 50 هزار تن لاستیک خودروهای سبک و سنگین با سرمایه گذاری هفت هزار و 500 میلیارد ریالی بخش خصوصی راه اندازی می شود.

وی به تامین 50 هکتار زمین مورد نیاز برای احداث کارخانه تایر سازی خودرو در خلخال اشاره کرد و گفت: 15 مگاوات برق و 525 هزار متر مکعب آب و گاز مورد نیاز کارخانه توسط مسوولان شرکت برق منطقه ای آذربایجان شرقی و شرکت های آب منطقه ای و گاز استان اردبیل تامین می شود.

او اظهار کرد: عملیات اجرایی مجتمع تولید تایر خودرو به زودی در شهرک صنعتی خلخال آغاز و این پروژه در مدت 30 ماه تکمیل و مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

مسوول برنامه ریزی راه اندازی نیروگاه های برق منطقه ای آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با قول مساعد برای تسریع در تامین برق 15 مگاواتی مجتمع تایر سازی خلخال گفت: نیروگاه 230 کیلوولتی شهرستان یکی از هشت پروژه بزرگ نیروگاهی این شرکت است که با تخصیص 300 میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات بانک توسعه اسلامی در حال اجرا بوده و تا پایان سال 95 مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

وی با بیان این که برق مورد نیاز واحدهای صنعتی بزرگ در حال احداث خلخال از جمله کارخانه تایرسازی این شهرستان از نیروگاه 230 کیلو ولتی در حال احداث خلخال تامین خواهد شد افزود: در صورت نیاز حتی قبل از بهره برداری از این نیروگاه نیز شرکت برق منطقه ای آذربایجان شرقی برای تامین برق کارخانه تایرسازی خلخال از محل نیروگاه 63 کیلوولتی موجود خلخال اعلام آمادگی می کند.

شهرستان خلخال با 95 هزار نفر جمعیت در 105 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار