سوت پايان تبليغات نامزدهاي دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي همزمان در 21 استان كشور ساعت هشت صبح نهم ارديبهشت به صدا در آمد، اما در ساعات پاياني اين زمان، طرفداران نامزدها تمامي توان خود را در پخش پوستر، عكس و ديوار نويسي بكار بستند.
کد خبر: ۲۲۰۴۰۱
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۳ 28 April 2016

سوت پايان تبليغات نامزدهاي دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي همزمان در 21 استان كشور ساعت هشت صبح نهم ارديبهشت به صدا در آمد، اما در ساعات پاياني اين زمان، طرفداران نامزدها تمامي توان خود را در پخش پوستر، عكس و ديوار نويسي بكار بستند.


به گزارش تابناک ایلام؛ از آخرين ساعت شب گذشته تا قبل از ساعت هشت امروز، طرفداران و هواداران نامزدها خانه به خانه و محله به محله شهر را گشتند تا بتوانند از فرصت باقي مانده براي معرفي نامزد مورد نظر خود با نصب عكس و پوستر و توزيع بروشور استفاده كنند در حاليكه صبح به محض باز كردن درب خانه چند عكس از نامزدهاي چهارگانه حوزه انتخابيه ايلام وارد حياط مي شد.

در بسياري از مناطق و ديوارهايي كه چسباندن و ديوار نوشتن و شعار نويسي براي طرفداري از نامزدها ممنوع است نيز شعارهايي تبليغي به چشم مي خورد علاوه بر اين بر روز شيشه هاي بسياري از مغازه هاي شهر در تاريكي شب عكس و پوستر نامزدهاي انتخابات چسبانده شده است.
يكي ديگر از اقدام هاي شب گذشته هواداران نامزدها راه اندازي كارنوال هاي خودرويي و موتوري در سطح شهر بود كه با بوق و سوت و جيغ زدن به طرفداري و هواداري از فرد مورد نظر خود مي پرداختند.
از نكات قابل توجه و برجسته تبليغات انتخابات مرحله دوم در ساعات پاياني نشست ها و ميتينگ هاي انتخاباتي و تبليغاتي با حضور گروه ها و افراد سرشناس جناح هاي مختلف سياسي در مساجد، حسينيه ها، ستادهاي انتخابات و منازل برخي از افراد سرشناس بود.
آنچه كه بيش از همه قابل توجه است هماهنگي و تقسيم بندي افراد طرفدار نامزدها براي شعب اخذ راي است تا هر فرد بتواند به ميزان توانمندي خود در هر شعب براي نامزد مورد نظرش راي جمع آوري كند.
با اين همه سوت پايان تبليغات نامزدهاي راه يافته به مرحله دوم انتخابات دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي به پايان رسيد و اينك همه بايد چشم به حضور پر شور مردم در روز جمعه 10 ارديبهشت بدوزند و در انتظار بمانند كه فردا چه كساني به عنوان منتخب مردم به خانه ملت مي روند.
استان ايلام با گستره 20 هزار كيلومتر مربعي و حدود 590 هزار نفر جمعيت، داراي سه كرسي نمايندگي در مجلس شوراي اسلامي ( دو كرسي حوزه انتخابيه ايلام و يك كرسي حوزه انتخابيه دهلران) است.
رقابت براي تعيين نمايندگان مردم اين استان در مجلس دهم بين 2 نفر در حوزه انتخابيه دهلران و چهار نفر در حوزه انتخابيه ايلام روز جمعه (10 ارديبهشت) در 531 شعبه اخذ راي است.
حوزه انتخابيه ايلام با 2 كرسي در مجلس شوراي اسلامي شامل (ايلام، ايوان، چرداول، مهران، ملكشاهي و سيروان) است و حوزه انتخابيه دهلران نيز با يك كرسي در مجلس شوراي اسلامي شامل (دهلران، آبدانان، دره شهر و بدره) است.
زمان تبليغات مرحله دوم دهمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي ساعت 8 صبح پنجشنبه (2 ارديبهشت) آغاز شد و بر اساس قانون 24 ساعت پيش از شروع راي گيري خاتمه مي يابد و بر اين اساس فعاليت هاي تبليغي نامزدهاي راه يافته به مرحله دوم انتخابات از ساعت هشت صبح امروز نهم ارديبهشت ممنوع است./ف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار