جولان قلیان سراها در مازندران؛
شاید باور کردن این موضوع برای شنونده سخت باشد که در بسیاری از روستاهای مازندران و به خصوص روستاهایی که در نزدیکی شهرها واقع شدند بهترین زمین های کشاورزی تبدیل به قلیان سراهایی شده که پاتوق جوانان اعم از پسر و دختر...
کد خبر: ۲۲۰۴۳
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۰ 12 April 2015
شاید باور کردن این موضوع برای شنونده سخت باشد که در بسیاری از روستاهای مازندران و به خصوص روستاهایی که در نزدیکی شهرها واقع شدند بهترین زمین های کشاورزی تبدیل به قلیان سراهایی شده که پاتوق جوانان اعم از پسر و دختر شده است این در حالیست که تذکرات متعدد مسئولین  مبنی بر تعطیلی این واحدها که برخی نیز فاقد پروانه کسب می باشند به نتیجه نرسیده است.

به گزارش تابناک، از ماه مبارک رمضان سال گذشته بود که جمع‌آوری قلیان از قلیان سراها در مازندران آغاز شد، این طرح در شهرهای آمل، بابل، ساری و نکا آغاز و اقدام مشترکی بود که توسط نیروی انتظامی و دادستان‌های استان انجام شده و مورد استقبال مردم قرار گرفت.

البته این مساله در همان ابتدا مورد مخالفت شدید برخی از صاحبان قلیان سراها واقع تا آنجا که در جلوی فرمانداری شهرستان ساری تجمع کرده بودند.همچنین فعالان عرصه قلیان!!! حتی اعتراض به بسته شدن قلیان‌سراها در استان را در سطح وسیع‌تر پیگیری کردند و دامنه اعتراض را جلوی درب مجلس شورای اسلامی نیز گسترش دادند.اما با همه این اوصاف و با تمام تدابیری که اندیشیده شد هنوز بساط این قلیان سراها در استان پهن بوده و در انظار عمومی به راحتی قلیان ها چاق می شود.

 همانطوریکه تابناک مازندران در نوشته پیشین خود به تاریخ 12 اسفند 1393 آورده بر اساس مواد 7 و 8 آئین نامه اجرایی قانون جامع و کنترل و مبارزه ملی با دخانیات فروش و عرضه قلیان و سیگار و مصرف این مواد در اماکن عمومی قهوه خانه ها، سفره خانه ها، مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی ممنوع بوده و قانون مسئولیت آنرا متوجه کار فرمایان و صاحبان این اماکن می داند .

حال بر چه اساسی همچنان قلیان به راحتی و در واحدهایی که حتی مبادرت به عرضه مواد غذایی داشتهدر اختیار مشتریان قرار گرفته و حتی در شهرها و روستاها و اماکن توریستی عرضه می گردد موردی است که باید مسئولین ذیربط پاسخگوی آن باشند.

امید است مسئولین مربوط به حوزه مبارزه با مواد دخانی لااقل در انجام وظایف قانونی خود اهتمام بیشتری از خود به خرج داده تا این چنین شاهد ابتر ماندن مواد قانونی در سطح مازندران نباشیم.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار