قائم مقام معاونت تحقيقات و فناوري وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي اظهار كرد: برگزاري كنگره هاي علمي در سطح ملي و بين المللي باعث مي شود ارتباطات پژوهشي و همكاري هاي ملي و فرا ملي بين محققان دانشگاه هاي مختلف كشور و ساير كشورهاي دنيا بيشتر شود.
کد خبر: ۲۲۱۰۷۶
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۵ 29 April 2016

قائم مقام معاونت تحقيقات و فناوري وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي اظهار كرد: برگزاري كنگره هاي علمي در سطح ملي و بين المللي باعث مي شود ارتباطات پژوهشي و همكاري هاي ملي و فرا ملي بين محققان دانشگاه هاي مختلف كشور و ساير كشورهاي دنيا بيشتر شود.


به گزارش تابناک ایلام؛شاهين آخوندزاده روز جمعه در حاشيه اختتاميه برگزاري نخستين كنگره بين المللي و هشتمين كنگره ملي اپيدميولوژي باليني كه با حضور 250 نفر از پزشكان، اساتيد و صاحب نظران داخلي و خارجي اين رشته در هتل زاگرس ايلام گفت: ايلام در زمينه تحقيقات و پژوهش هاي اپيدميولوژي از جايگاه ارزشمندي در كشور برخودار است و برگزاري توام اين دو كنگره در ايلام بيانگر جايگاه مطلوب ايلام در اين حوزه است.
وي با بيان اينكه دانشگاه هاي كشور به بلوغ آموزشي و پژوهشي داخلي رسيده اند و نگاه آنها اكنون به سمت مراودات بين المللي است افزود: به عنوان مثال دانشگاه ايلام كه هم مرز كشور عراق است در قمست آموزش و پژوهش بايد زمينه تبادل با كشور عراق در زمينه جذب دانشجو را فراهم كند.
وي يادآور شد: اين اقدام بي شك سطح علمي دانشگاه را افزايش مي دهد و همچنين اعتبارات مالي و آموزشي اين دانشگاه را نيز افزايش مي دهد و با توجه به اينكه اين دانشگاه از لحاظ پژوهش وضعيت خوبي در كشور دارد مي تواند در اين حوزه نيز ارتباطات نزديك و مداومي با كشور عراق برقرار كند و برگزاري اين همايش يك تمرين براي دانشگاه ايلام است كه زمينه را براي ورود به عرصه هاي علمي بين المللي فراهم كند.
آخوندزاده با اشاره به ميزباني ايلام در برگزاري كنگره بين المللي و ملي اپيدميولوژي گفت: اين گونه همايش ها در نقاط مختلف كشور تعاملات در سطح ملي و جهاني را با توجه به حضور محققان بين المللي بيشتر مي كند و ايلام با وجود برخي محدوديت ها، در ارزشيابي هاي وزارت بهداشت جايگاه مناسب و مطلوبي را كسب كرده است.
وي تاكيد كرد: وزارت خانه بهداشت، درمان و آموزش پزشكي امسال حمايت هاي ويژه اي از ايلام انجام مي دهد و مقرر شده كه يك اعتبار 10 ميليارد ريال اعتبار پژوهش در اختيار اين دانشگاه قرار بگيرد تا ضمن انجام تحقيقات علمي و كيفي بيشتر در استان از ميزان دغدغه هاي مالي تحقيقات اين دانشگاه كاسته شود.
وي اظهار كرد: دانشگاه علوم پزشكي ايلام در ميان دانشگاه هاي تيپ سه كشور همواره در زمره سه دانشگاه برتر كشور قرار دارد و حتي رتبه اين دانشگاه از برخي دانشگاه هاي كشور كه داراي قدمت و اعتبارات پژوهشي بيشتري برخوردار هستند ايلام از نظر رتبه و جايگاه علمي از آنها بالا تر است.
آخوند زاده يادآورشد: چرخ پژوهش اين دانشگاه به دو علت مديريت خوب و منسجم و زيرساخت هاي پژوهشي به سرعت در حال گردش است به گونه اي كه دانشگاه ايلام در حوزه تحقيقات علوم پايه به ويژه ميكروب شناسي و اپيدميولوژيك در رتبه بالايي در كشور قرار دارد.
وي تاكيد كرد: در حقيقت اپيد ميولوژيك پلي بين مطالعات مختلف باليني و علوم پايه است و با توجه به موفقيت ايلام در اين زمينه خروجي تحقيقات اپيدميولوژيك براي سياست گذاران استان و وزارت خانه از اهميت زيادي برخوردار است.
وي به مقوله اجتماع بزرگ اربعين در استان ايلام اشاره كرد و افزود: اربعين به نوعي براي استان ايلام فرصت و تهديد توامان محسوب مي شود و دانشگاه علوم پزشكي ايلام به واسطه همايش بزرگ اربعين و حضور گروه ها و اقشار محتلف مردم از اقصي نقاط ايران و حتي خارج از كشورمي تواند تحقيقات ارزنده علمي متنوع مبتني بر جامعه را انجام دهد.
وي تاكيد كرد: از آنجا كه اجتماع اربعين يك همايش ملي سالانه است محققان دانشگاه ايلام با همكاري ديگر دانشگاه هاي كشور بايد بر روي اين فيلد تحقيقاتي ملي پژوهش انجام دهند و معاونت تحقيقاتي بهداشت از پژوهش هاي مشترك حمايت مي كند.
آخوندزاده در پايان در خصوص چگونگي برگزاري نخستين كنگره بين المللي و هشتمين كنگره ملي اپيدميولوژي باليني از سوي استان ايلام گفت: اين همايش استانداردهاي ملي و بين المللي را داشت و علاوه بر اينكه توانايي هاي ايلام براي همگان به اثبات رسيد، موجب ايجاد خودباوري در بين مسوولان استان براي برگزاري اينگونه همايش ها شده و ايجاد كننده زمينه براي انجام تحقيقات اپيدميولوژي در موضوع اربعين نيز شده است.
نخستين كنگره بين المللي و هشتمين كنگره ملي اپيدولوژي از روز چهارشنبه و با حضور استاندار ايلام، اساتيد و پژوهشگران داخلي و خارجي، استاندار و اساتيد و دانشجويان دانشگاه علوم پزشكي ايلام و جمعي از مسئولان اين استان به مدت سه روز تا جمعه هفته جاري در هتل زاگرس برگزار شد و در پايان از صاحبان آثار برتر ارائه شده در اين كنگره تقدير به عمل آمد.
در اين كنگره انديشمندان و دانشجوياني از كشورهاي لبنان، هند، پاكستان، بنگلادش، غنا،آلمان و چند كشور افريقايي و عربي ديگر حضور داشتند./ف

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار