مدیرکل کتابخانه های خوزستان خبرداد:
سال گذشته سه کتابخانه در مناطق حساس و محروم اهواز ساختیم و امسال هم دو کتابخانه دیگر ساخته می شود اما در تامین اعتبار این طرح ها مشکل داریم و مشکل اساسی پرداخت معوقات پرسنلی است.
کد خبر: ۲۲۲۴۶۴
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۵ 02 May 2016
حجت الاسلام سید لطف الله سپهر در اولین نشست مشترک انجمن کتابخانه های عمومی استان خوزستان اظهار کرد: خوزستان از لحاظ زیر بنا جز  استان های برتر کشور با رتبه دوم است، در دولت یازدهم ۱۷ طرح را در کل استان در حوزه ساخت و ساز کتابخانه داریم.

وی افزود: در بحث عضو به خاطر نداشتن فعالیت های خیلی جذاب و منابع مورد نیاز با افت مخاطب در سطح کشور و استان مواجه هستیم.

مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی استان تصریح کرد: وضعیت استان نسبت به کشور چندان بد نیست اما خوزستان از لحاظ تولید نیروی انسانی در جهان اسلام یک نقش اساسی و محوری داشته و دارد. این استان علما و شعرای برجسته ای را تربیت کرده و نیازمند برداشتن گام های بلندتر در حوزه کتاب و کتابخوانی هستیم.

سپهر ادامه داد: در خوزستان ۱۵۳ هزار عضو داریم که نسبت به جمعیت چند میلیونی آن زیبنده استان نیست و از هر ۱۰۰ نفر تنها سه نفر عضو کتابخانه های خوزستان هستند.

وی با بیان اینکه سال گذشته کمتر از ۱۰ میلیارد ریال جذب اعتبار شد، گفت: سال گذشته سه کتابخانه در مناطق حساس و محروم اهواز ساختیم و امسال هم دو کتابخانه دیگر ساخته می شود اما در تامین اعتبار این طرح ها مشکل داریم و مشکل اساسی پرداخت معوقات پرسنلی است.

مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی استان با اشاره به پرداخت نشدن سهم این مجموعه از محل نیم درصد شهرداری های خوزستان، عنوان کرد: بیش از ۳۳۰ میلیارد ریال از شهرداری های خوزستان بابت نیم درصد طلبکار هستیم.

سپهر عنوان کرد: بیش از ۴۰۰ مولف و نویسنده بومی داریم و در سال ۹۳ تنها از پنج ناشر موفق به خرید ۵۰۰ جلد کتاب شدیم و متاسفانه به خاطر مشکلات شدید مالی نتوانستیم از سایر ناشران خریدی داشته باشیم.

وی با اشاره به وجود ۲۸۹ باب کتابخانه در خوزستان گفت: ۵۳ باب کتابخانه مشارکتی و ۱۶۶ کتابخانه نیز ملکی نهاد هستند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار