مجری خط یک مترو خبر داد؛
مجری خط یک متروی تهران - پرند از آغاز سرویس دهی مترو در ایستگاه شهر آفتاب برای بازدیدکنندگان نمایشگاه کتاب از فردا دوشنبه ۱۳ اردیبهشت‌ماه خبر داد.
کد خبر: ۲۲۲۵۳۲
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۹ 02 May 2016
سیدقوام الدین حسینی مجری خط یک متروی تهران - پرند، امروز یکشنبه ۱۲ اردیبهشت در حاشیه بازدید خبرنگاران از متروی شهر آفتاب و روند آماده‌سازی این مجموعه نمایشگاهی برای نمایشگاه کتاب تهران، گفت: ما امروز این ایستگاه را نظافت‌شده تحویل شرکت بهره‌برداری مترو می‌دهیم و مسافران می‌توانند از فردا (دوشنبه ۱۳ اردیبهشت) از هر نقطه تهران و با استفاده از قطارهای مترو به شهر آفتاب بیابند.

وی افزود: ظرفیت جابجایی مسافر در این ایستگاه عیناً همانند سایر ایستگاه‌های خط یک مترو (تجریش - شاهد) است. هر ۴ دقیقه یک قطار به این ایستگاه وارد می‌شود و طبیعتاً با توجه به آغاز نمایشگاه کتاب از هفته جاری، به هر میزان که مسافران از آن استفاده کنند، قطار به این ایستگاه اضافه خواهد شد.

حسینی اضافه کرد: برای ساخت ایستگاه شهر آفتاب ۵۴۰ تن فولاد استفاده شده و شیشه‌های آن هم سه جداره و طوری طراحی شده است که آفتاب به داخل ایستگاه نفوذ نخواهد کرد و مشکلی از این بابت شهروندان را تهدید نمی‌کند.

مجری خط یک متروی تهران - پرند همچنین گفت: فاصله ایستگاه‌ها در مترو تهران یک کیلومتر است اما فاصله ایستگاه شهر آفتاب به نزدیکترین ایستگاه یعنی شاهد، ۴ کیلومتر و با دورترین ایستگاه - که هم اکنون در حال ساخت است - ۲۷ کیلومتر است.

وی با ابراز امیدواری نسبت به راه‌اندازی ایستگاه متروی فرودگاه مهرآباد تا پایان شش ماهه اول امسال، اطمینان داد که در صورت تامین بودجه لازم و کافی، متروی پرند هم تا پایان امسال مورد بهره‌برداری قرار گیرد و گفت: با توجه به طولانی بودن مسیر، سرعت قطارهای در ایستگاه‌های یادشده به ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت هم خواهد رسید.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار