مسئول کانون بازنشستگان فرهنگی چالوس
مسئول کانون بازنشستگان آموزش و پرورش چالوس گفت: بازنشستگان فرهنگی مطالبات دریافت نشده بسیاری دارند.
کد خبر: ۲۲۲۷۳۴
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۸ 02 May 2016

به گزارش تابناک مازندران، علی یزدانیار در مراسم نکوداشت پیشکسوتان فرهنگی این شهرستان با اشاره به مشكلات بازنشستگان فرهنگی در سرسر كشور از نظر میزان پرداختی ها، اظهار كرد: برابر اعلام وزیر آموزش و پروش در دوسال اخیر میانگین پرداختی حقوق فرهنگیان ۶۷ درصد افزوده شد، اما بازنشستگان همچنان چشم انتظار دقت نظر نمایندگان مجلس در مورد رفع تبعیض بین دریافتی حقوق بگیران اعم از شاغل و بازنشسته هستند.

وی با بیان اینکه بر مبنای نرخ تورم واقعی از سوی بانک مرکزی، قرار بود هر ساله حقوق بازنشستگان اضافه شود، افزود: با توجه به اینکه افزایش حقوق بازنشستگاندر سال های اخیر صورت نگرفت، در نتیجه در دریافتی ماهانه بازنشستگان جدید با قدیم و بازنشستگان با شاغلان اختلاف فاحشی بوجود آمده است.

مسئول کانون بازنشستگان آموزش و پرورش چالوسبر مصوبه مجلس در سال ۹۳ مبنی بر یکسان بودنبیمه طلایی بازنسستگان فرهنگی اشاره كرد و گفت: به استناد ماده ۸۵ قانون مدیریت خدمات کشوری دستگاه های اجرایی مکلف شدند تا کارمندان و بازنشستگان و افراد تحت تکفل آنهارا علاوه بر بیمه پایه درمان به صورت هماهنگ و یکنواخت برای تمام کارکنان دولت تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار دهد.

یزدانیار با بیان اینکه نوع بیمه تکمیلی کارکنان سازمان بازنشستگی کشور و شاغلان فرهنگی با بازنشستگان متفاوت است، تصریح کرد: بیمه تکمیلی بازنشستگان به دلیل قطع کمک دولت به بیمه تکمیلی از کارایی ضعیفی برخوردار است که ضرورت دارد تا وزارت آموزش و پرورش و سازمان بازنشستگی نسبت به اجرای مصوبه هیات دولت اقدام کنند.

وی خاطرنشان كرد: بازنشستگانی که از آبان ماه سال ۹۳ بازنشسته شده اند هنوز موفق به دریافت ۳۰درصد مطالبات پاداش خدمت خود نشدند که در این راستا نیازمند اقدام جدی وزارت آموزش و پرورش در مورد مطالبات به حق و قانونی کارکنان و بازنشستگان است.

مسئول کانون بازنشستگان فرهنگی چالوس با انتقاد از پرداخت نشدن هدیه ازدواج و غرامت فوت بازنشستگان فرهنگی از سال ۸۹ تا کنون بیان کرد: مطالبات پاداش خدمت بازنشستگان سال ۹۴ نیزتاكنون پرداخت نشده است.

یزدانیار از دیگر دغدغه های بازنشستگان را اجرایی نشدن بسیاری از فصول قانون مدیریت خدمات کشوری برای بازنشستگان عنوان كرد و گفت: با وجود اینکه مدت اجرای آزمایشی این قانون در سال ۹۱ پایان پذیرفت اما هرساله این قانون بدون بازنگری توسط نمایندگان مجلس تمدید می شود و تبعیض های موجود در آن بر شانه بازنشستگان سنگینی می کند که ضرورت داردنمایندگان دوره دهم مجلسهر چه سریعتر نسبت به رفع تبعیض موجود در این قانون راهکاری ارائه دهند.

وی با اشاره به افزایش حقوق پلکانی برای بازنشستگان در سال ۹۵ و تبعیض هایی در این زمینه یاد آور شد:این مشکل نیز تبعیضی بر پیکر ناتوان سالمندان حقوق بگیر است چرا که در این طرح داشتن مدرک تحصیلی، مسئولیت در دوره اشتغال و سالهای سابقه کار نادیده گرفته شد و موجب می شود تا تمام بازنشستگان که دارای مدرک پایین و بالاهستند ماهانهحقوقی برابررا دریافت كنند.

مسئول کانون بازنشستگان فرهنگی چالوس از تاسیس صندوق کمک به بیماران صعب العلاج در کانون بازنشستگان آموزش و پرورش چالوس در سال ۹۲ خبر داد و خاطرنشان کرد: این صندوق با نام صندوق همیاری سلامت ۶۷۵ نفربازنشسته، ۳۳۲ نفر شاغل و در مجموع هزار و پنج نفر عضو دارد كهسال گذشته در این صندوق مبلغ ۴۴ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان در ۶ مرحله کمک بلاعوض جمع آوری شد.

پزدانیار در پایان گفت: هم اکنون تعداد ۱۵ نفر از فرهنگیان مبتلا به بیماری صعب العلاج تحت پوشش صندوق همیاری سلامت قرار دارند كه نیازمند توجه هستند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار