یک کارگردان با سابقه سینمای مستند گفت: سینمای ایران رو به پیشرفت است و باید با تقویت پیوند میان مردم و سینما به رونق آن در آینده کمک کرد.
کد خبر: ۲۲۳۷۳۲
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۱ 03 May 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، خسرو سینایی امروز در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: سینما اصولا یک رسانه و ابزار است و هرکسی بسته به ذهنیت خودش با آن ابزار کار می‌کند.

وی افزود: در کشورهایی مانند فرانسه و هلند نیز این گونه نیست که مردم استقبال بالایی از آثار هنری داشته باشند و در فرانسه وقتی فیلم گودا را نمایش می‌دانند، ممکن بود فقط 10 نفر در سالن باشند اما وقتی یک فیلم وسترن به نمایش در می‌آید، مردم برای تماشای آن صف می‌کشیدند.

این کارگردان و فیلم‌نامه‌نویس باسابقه عنوان کرد: موجودیت سینما این چنین است و باید تکلیف را مشخص کرد که آیا ما سینما را به عنوان یک کالای تجاری می‌بینیم یا سینما را به عنوان یک پدیده فرهنگی می‌نگریم و پاسخ به ما به این سوال نشان‌دهنده سبک و انتظار ما از این قالب است.

سینایی اضافه کرد: سینما را می‌توان به کتاب تشبیه کرد، بعضی از کتاب‌ها فروش بسیار کمی دارند اما در تاریخ ادبیات جای خودشان باز می‌کنند و به سبکی بدیع تبدیل می‌شوند و در مقابل تعدادی از کتاب‌ها هستند که علی‌رغم فروش زیاد پس از مدت کوتاهی به فراموشی سپرده می‌شوند.

وی درباره استقبال کم مردم از سینما نیز گفت:‌ در شهری مانند تهران رسیدن به سینما برای تماشای یک فیلم برابر با کلی ماجراست و از موارد دیگر نیز می‌توان به وفور از آثار سینمایی جهان در قالب دی‌وی‌دی در کنار خیابان‌ها یاد کرد که عملا بر حوزه تولیدات داخلی هم اثر گذاشته است.

این کارگردان سینمای مستند ایران ادامه داد: ماهواره نیز سینمای داخلی را متاثر کرده و این وضعیت در مجموع موجب افت فروش سینمای داخلی شده بود که البته در نوروز 95 شاهد تقویت استقبال مردم بودیم و امیدواریم که این روند ادامه پیدا کند.

سینایی درباره چشم‌انداز آینده سینمای کشورمان نیز با اظهار امیدواری نسبت به تولید آثار فاخر و چشمگیر در آینده، عنوان کرد: نسبت به آینده سینمای ایران خوشبینم و طی این 50 سالی که من شخصا شاهد فعالیت سینمای ایران بوده‌ام،‌ سینما در کشورمان خیلی پیشرفت داشته و مطمئنا این پیشرفت‌ها ادامه خواهد داشت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار