استاندار اردبيل گفت: براي فعال سازي واحدهاي راكد اين استان برنامه تدوين شده و بر اين اساس قرار است دست كم 53 واحد توليدي راكد فعال شوند.
کد خبر: ۲۲۳۸۲۱
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۷ 03 May 2016

مجيد خدابخش سه شنبه در جلسه شوراي گفت و گوي دولت و بخش خصوصي استان اردبيل افزود: دولت برنامه اي براي فعال كردن هفت هزار و 500 واحد توليدي راكد در كشور دارد كه از اين تعداد 126 واحد متعلق به استان اردبيل است كه امسال تلاش خواهيم كرد نيمي از آن معادل 53 واحد را فعال كنيم.
وي تخصيص وام هاي ارزان ، اعطاي اعتبارات با درصد بهره صفر ، در نظر گرفتن بودجه از محل اعتبارات استاني براي اقتصاد مقاومتي ، پرداخت يارانه استاني در كنار يارانه ملي و در نهايت توجه ويژه به مناطق محروم استان را از برنامه هاي دولت براي حمايت از بخش خصوصي در سال جاري در استان اردبيل عنوان كرد.
خدابخش با اشاره به نامگذاري سال با عنوان 'اقتصاد مقاومتي ، اقدام و عمل از سوي مقام معظم رهبري افزود: در بحث اقتصاد مقاومتي در دو بخش ملي و استاني اقداماتي در حال جريان است تا شاهد تحقق سياست هاي كلي اين طرح مهم در كشور باشيم.
استاندار اردبيل اظهار كرد: در بخش ملي 12 برنامه كلان در كشور تصويب و به استان ها ابلاغ شده تا ميزان سهم براي مشاركت در اين طرح ها اعلام شود.
او گفت: در حال حاضر در حال تدوين آمار كمي براي اعلام سهم استان در اين طرح ها هستيم ، در شرايطي كه در بعد استاني نيز در بحث پرداخت يارانه به واحدهاي توليدي اقداماتي در استان در حال اقدام است.
صديف بدري منتخب مردم اردبيل ، نير ، نمين و سرعين در مجلس دهم نيز در اين جلسه با اشاره به فرمايش مقام معظم رهبري در پرهيز از ورود كالاهاي خارجي كه نمونه مشابه آن در داخل توليد مي شود ، اقتصاد مقاومتي را جداي از بحث اقتصاد رياضتي و در واقع حمايت از توليد داخلي ارزيابي كرد.
وي با تاكيد بر لزوم مقابله جدي با قاچاق كالا به عنوان يكي از موانع توليد در كشور خواستار توجه به بازارهاي مرزي و گسترش روابط بين المللي استان با توجه به ظرفيت هاي موجود شد.
بدري همچنين با اشاره به مزاياي شركت هاي دانش بنيان توجه هر چه بيشتر به اين مسله را ضروري دانست و اظهار
اميدواري كرد با حمايت از واحدهاي توليدي منافع استان هر چه بيشتر تامين شود.
يوسف خداداي ، معاون اجتماعي و پيشگيري از وقوع جرم دادگستري استان اردبيل هم گفت: با وجود اينكه بازدهي كوتاه مدت در طرح هاي اقتصادي مهم است با اين حال نگاه بلند مدت به بحث توليد بايد جدي گرفته شود.
وي با اشاره به رابطه مستقيم ميان ارتكاب جرم و فقر و بيكاري توجه اساسي به آموزش و پرورش براي حل معضلات اساسي كشور را مهم ارزيابي و تصريح كرد: نگاه همه ما به سمت فرهنگ كار بايد مقدس باشد.
خداداي با تاكيد بر لزوم توجه به خريد محصولات داخلي در راستاي حمايت از توليد داخلي اصلاح الگوي مصرف در كشور را خواستار شد.
سيد حامد عاملي ، رييس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان اردبيل هم گفت: براي حمايت از واحدهاي توليدي چهار برنامه در استان پيش بيني شده كه حمايت از واحدهاي نيمه تمام با پيشرفت فيزيكي بالاي 60 درصد ، افزايش توليد واحدهايي كه با وجود توان توليد با ظرفيت كمتري توليد مي كنند ، واحدهايي كه با وجود برخورداري از پتانسيل توليد داراي مشكلاتي هستند و در نهايت توسعه صادرات از اين جمله است.
وي افزود: ايجاد شهرك هاي صنعتي خصوصي با حمايت استاندار در جريان است و تاكنون سه شهرك ايجاد شده و دو شهرك نيز در حال اقدام است.
عاملي بيان كرد: سامانه نمايشگاه مجازي بخش هاي توليدي استان اردبيل به سه زبان فارسي ، انگليسي و تركي استانبولي راه اندازي شده و به زودي براي بهره مندي واحدهاي توليدي در اختيار آنها قرار خواهد گرفت.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار