مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان از اهدای بیش از ۱۲۷ هزار جلد کتاب به کتابخانه‌های عمومی استان همدان از اردیبهشت ماه سال گذشته تاکنون خبر داد.
کد خبر: ۲۲۳۹۶
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۰ 14 April 2015
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان از اهدای بیش از ۱۲۷ هزار جلد کتاب به کتابخانه‌های عمومی استان همدان از اردیبهشت ماه سال گذشته تاکنون خبر داد.

به گزارش تسنیم؛ ارشاد استعدادی اظهار داشت: طرح اهدای کتاب به یک گفتمان عمومی در سطح استان تبدیل شده و برای تقویت آن نیاز به یک وحدت رویه، همیاری و البته فرهنگسازی مداوم است که از اردیبهشت ماه سال گذشته با آغاز طرح اهدای کتاب و استقبال عمومی از آن اهدای کتاب به یکی از وظایف این نهاد اضافه شد و امروز این طرح یک ساله شد.

استعدادی با اشاره به اینکه کتاب بهترین هدیه برای هر فرد است، استفاده بهینه از کتاب را یکی دیگر از اهداف این طرح برشمرد و عنوان کرد: کتب مکتوب گاهی، زندانی شده در منازل ما هستند که با اجرای این طرح می‌توان همین کتاب‌ها را برای استفاده مردم در اختیار همگان قرار داد.

وی با بیان اینکه بسیاری از کتب اهدایی قدیمی هستند، مجدد چاپ نمی‌شوند و یا در بازار وجود ندارد، افزود: اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان به عنوان متولی این طرح می‌تواند از کتاب‌ها نگهداری کند و سبب دستگردانی کتب در بین مردم شود که در صورت اهدای این کتب به کتابخانه‌های عمومی، افراد محقق و مراجعه‌کننده به کتابخانه می‌توانند از آن استفاده کنند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان با اشاره به اینکه هر فردی که کتابی را در طرح "اهدای کتاب" به کتابخانه‌های عمومی اهدا کند می تواند از عضویت رایگان کتابخانه بهره‌مند شود، گفت: آخرین اهداکننده در سال در ۲۸ اسفندماه ساعت ۸ شب بود که در حدود ۶۰۰ جلد کتاب به کتابخانه‌ها اهدا شده است.

استعدادی تصریح کرد: در سال ۹۳ تعداد کتابخانه‌های استان به ۱۰۴ باب رسید و تعداد کتب نیز به یک میلیون جلد افزایش یافت، ضمن اینکه در سال گذشته ۱۸ کتابخانه روستایی افتتاح و منابع آن از طریق کتب اهدایی تأمین شد.

مدیر نهاد کتابخانه‌های استان همدان اظهار داشت: تعداد اعضای فعال کتابخانه‌ها در پایان سال ۹۳ به بیش از ۸۰ هزار نفر با درصد عضویت ۴.۶۱ رسیده است.

وی با اشاره به طرح جمع‌آوری سیار کتاب در همدان افزود: مردم استان به واسطه شماره تلفن گویای ۳۲۶۷۰۵۱۸ آدرس و شماره تلفن خود را اعلام و بعد مأموران جمع‌آوری کتاب برای تحویل کتب مراجعه و ضمن تحویل کتب کارت عضویت رایگان کتابخانه‌ها به اهدا کننده ارائه می‌شود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار