درست است که به دنبال ثبت جهانی سفال لالجین هستید اما باید بدانید بعد از ثبت، کار شما آغاز می‌شود به طوریکه باید بتوانید لالجین را به جهانیان بشناسانید و موزه‌ها، کارگاه‌ها و نمایشگاه‌هایی در این زمینه برپا کنید.
کد خبر: ۲۲۴۲۰۰
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۵ 04 May 2016
یکی از داوران بین‌المللی یونسکو در همدان گفت: ثبت لالجین به عنوان شهر جهانی سفال آغاز کار است.

به گزارش ایسنا، "یوشا کریشنا" چهارشنبه 15 اردیبهشت‌ماه در نشست داوران بین‌المللی یونسکو به منظور ثبت جهانی شهر لالجین، از میزبانی خوب مردم لالجین و همدان سخن گفت و به بازدیدهای روز گذشته از پایتخت سفال ایران اشاره و اظهار کرد: از بسیاری از کارگاه‌های سفال لالجین بازدید داشتیم به طوریکه تکنیک‌های مورد استفاده در این کارگاه‌ها جذاب بود و کیفیت کار خیلی بالایی داشتند.

وی تصریح کرد: مطمئن هستم برنامه‌ریزی‌های لازم برای ایجاد مراکز و مدارسی به منظور توسعه، آموزش و انتقال این هنر و علم به نسل جوان انجام شده است.

کریشنا با اشاره به شورای جهانی صنایع‌دستی گفت: این شورا طی چند سال اخیر فعالیت خود را آغاز کرده است و در راستای اهداف یونسکو کار می‌کند به طوریکه بیشتر بر روی توانایی‌ها و قابلیت‌های صنایع‌دستی متمرکز می‌شود.

وی عنوان کرد: این شورا اهمیتی زیادی به بحث آموزش به جوانان و نسل جوان قائل است و اینکه چطور تولیدکنندگان صنایع‌دستی این هنر را آموزش می‌دهند.

وی اضافه کرد: جنبه مهم دیگر قابل توجه در این شورا بحث تاریخچه کار و ایجاد موزه‌هایی برای به نمایش گذاشتن این نوع هنرهاست تا نسل جوان با آن آشنا شوند.

کریشنا خطاب به لالجینی‌‌ها و مسئولان استان همدان گفت: درست است که به دنبال ثبت جهانی سفال لالجین هستید اما باید بدانید بعد از ثبت، کار شما آغاز می‌شود به طوریکه باید بتوانید لالجین را به جهانیان بشناسانید و موزه‌ها، کارگاه‌ها و نمایشگاه‌هایی در این زمینه برپا کنید.

وی در پایان گفت: از دیگر اهداف شورا ایجاد ارتباط بین شهرهایی است که در حوزه صنایع‌دستی فعالیت می‌کنند به طوریکه از طریق وب‌سایت و شبکه اینترنتی سعی می‌کنیم لالجین را به جهان معرفی کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار