معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه 19 گفت: در هر 50 متر از معابر سطح منطقه یک کارت زرد برای مبارزه با سفید بالک ها نصب می شود.
کد خبر: ۲۲۵۴۲۰
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۶ 07 May 2016
مسعود سلیمی بیان کرد: علاوه بر پایش روزانه کارشناسان مرکز تحقیقات، آموزش و مشاوره  فضای سبز منطقه با گشت در معابر، میزان جذب سفید بالک ها در این کارتها نیز هر 20 روز یکبار شمارش و بیشترین نقاط تجمع آنها شناسایی می شود.

وی با اشاره به اینکه فعالیتهای پیشگیری از شیوع سفیدبالک ها از اسفندماه سال گذشته آغاز شده است افزود: با توجه به احتمال بازگشت این حشرات از نیمه اردیبهشت در تهران، پیش بینی های لازم برای جلوگیری از افزایش شیوع سفیدبالک ها در سطح منطقه از طریق مرکز تحقیقات، آموزش و مشاوره فضای سبز درحال انجام است. 

به گفته سلیمی حاشیه جنوبی بوستان ولایت، بوستان های مرجان، شهید مطهری و گلچین از نقاطی است که بیشترین درصد تجمع سفیدبالکها طی سال گذشته در آنها مشاهده شد. 

معاون شهردار منطقه خاطرنشان کرد: با توجه به تجمع بیشتر سفیدبالک ها در برگهای درختان توت و زیتون، پایش این حشرات از طریق شمارش آنها روی برگ درختان و سنجش درصد آلودگی انجام می شود.

این مسئول تصریح کرد: سفیدبالکها در طول سال 15 نسل دارند که از طریق مبارزه با نسل اول راه های شیوع آنها در نسل های بعدی نیز تا حد زیادی پیشگیری خواهد شد. 

سلیمی آبشویی شبانه  و مبارزه زراعی را از دیگر راه های مبارزه با سفید بالکها اعلام کرد که با هرس درختان و جمع آوری برگ های آنها در پاییز و زمستان صورت می گیرد. 

وی ادامه داد: شهروندان می توانند از طریق تماس با 137 و مراکز تحقیقات، آموزش و مشاوره فضای سبز با شماره تلفن های 55843300 -55852121 در فعالیت شناسایی نقاط آلوده به سفید بالکها با این حوزه مشارکت داشته و فعالیت  مبارزه با آنها را تسریع بخشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار