ستاد مردمی حمایت از پویش سه شنبه های بدون خودرو با حمایت سازمان های مشارکت کننده تشکیل می شود.
کد خبر: ۲۲۶۷۱۹
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۸ 09 May 2016
نشست سه شنبه های بدون خودرو با حضور بیش از 20 سازمان تشکل های مردم نهاد برگزار شد.

در این نشست دکتر گلمکانی رئیس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار ضمن تشکر از مبدع طرح سه شنبه های بدون خودرو توسط آقای بختیاری خاطر نشان کرد: باید لحظه به لحظه از ظرفیت ها و موقعیت هایی که در شهر وجود دارد برای حل دغدغه های شهری استفاده کرد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه همه سازمان ها ضمن پیوستن به این پویش باید با هوشمندی عمل نمایند و این حرکت را هدایت کنند تا رسالت مردمی بودن آن حفظ شود، افزود: این حرکت کاملا داوطلبانه است و تاکنون 115 شهر  کشور  اجرا شده و 18 هفته است که به صورت داوطلبانه از سوی شهروندان تهرانی در حال اجرا است.

دکتر گلمکانی در ادامه خاطر نشان ساخت: باید ضمن آماده نمودن زیر ساخت های لازم استفاده از حمل و نقل عمومی را جهت بهبود کیفیت هوا گسترش دهیم.

رئیس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران در ادامه ضمن تاکید طراحی سامانه پویش مردمی بدون خودرو جهت بروز رسانی آمار و اطلاعات پویش افزود: کمیته ای با توجه به تجربه 115 شهر شرکت کننده در این کمپین و همچنین واقعیت های شهر تهران در راستای برگزاری پویش سه شنبه های بدون خودرو ایجاد شود و هر سازمان  با تشکیل یک اتاق فکر در این زمینه طرح مساله نماید.

وی در پایان خاطر نشان ساخت: با کمک سازمان های ذیربط یک ستاد مردمی دائمی در راستای کمپین سه شنبه های بدون خودرو تشکیل شود و از هر موقعیتی مانند نمایشگاه ها، همایش ها و ... برای معرفی این پویش و دعوت شهروندان به آن استفاده شود تا رفتار، فرهنگ و در نهایت سبک زندگی شهروندان در راستای حفظ محیط زیست تغییر کند.

کوروش بختیاری مدیر موسسه زیست محیطی محافظان طبیعت و ایده پرداز سه شنبه های بدون خودرو در ادامه این نشست با اشاره به اینکه یکی از مشکلات ما آلودگی هواست که عمدتا وسایل نقلیه باعث آن هستند خاطر نشان کرد: از آنجا که کلید راه حل این مشکل در دست مردم و همکاری دولت است سه شنبه ها را بعنوان سه شنبه های بدون خودرو نامگذاری کردیم.

مهندس درویش نیز طی سخنانی بیان کرد: حمایت سازمان محیط زیست و شهرداری تهران از کمپین سه شنبه های بدون خودرو به دلیل این است که مردم را به صحنه بیاوریم تا به دولت نشان دهند که حاضرند از امکانات رفاهی خود بگذرند و با شتاب و جدیت بیشتر برای حل مشکل آلودگی هوا و ترافیک فعالیت کنند.

وی در ادامه افزود: همه فارغ از هر جناحی و هر تعلقی می توانند به سه شنبه های بدون خودرو بپیوندند و کمک کنند و خود این عاملی باشد برای هم افزایی و بهبود وضعیت فعلی بدون شک موفقیت ما در این کمپین می تواند نویدی برای موفقیت های ما در مسائل جدی تر دیگر باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد که این پویش برای یک دوره 600 هفته ای ( حدود 10 سال) آغاز شده است تا بتوانیم به وسیله آن 10% ترددها را کم کنیم و در پایان به کاهش چشمگیر مصرف سرانه بنزین و در نتیجه آن کاهش آلودگی هوا خواهیم رسید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار