معاون برنامه ریزی فرمانداری ویژه شهرستان لارستان گفت: تحویل و نگهداری گندم كشاورزان یك روستا در حیاط مدرسه ای در بخش صحرای باغ این شهرستان با هدف جلوگیری از ضرر و زیان به كشاورزان و آن هم به صورت موقتی انجام گرفته است .
کد خبر: ۲۲۷۴۵۲
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۱ 10 May 2016


تابناک فارس به نقل از ایرنا:علی اصغر علیپور میزان گندم جمع آوری و خریداری شده از كشاورزان این روستا را حدود 30تن عنوان كرد كه با هماهنگی اعضای شورای اسلامی این روستا آن هم در حیاط مدرسه ای و با هدف جلوگیری از هر گونه حوادث غیرمترقبه ای صورت گرفته است .
وی با اشاره به اینكه در شهرستان لارستان علاوه بر انبارهای تعاون روستایی سیلوهای بخش خصوصی فعال می باشد اظهار داشت : نگهداری موقت این میزان گندم در بخش صحرای باغ در یك مدرسه به علت حجم بالای تولید گندم بوده و این میزان گندم نیز بلافاصله به انبارهای استاندارد تعاون روستایی انتقال داده شده است .
این مقام مسئول شایعات مربوط به اینكه نگهداری گندم كشاورزان این منطقه در مدارس صورت می گیرد را رد كرد و تصریح كرد : تنها در سال جاری این یك مورد را داشته ایم كه آن هم به لحاظ بالا بودن میزان گندم این روستا بوده و تعیین محل نگهداری موقت آن نیز هم با همكاری شورای محل و با هدف جلوگیری از هر گونه خسارت احتمالی به كشاورزان در اثر حوادث غیر مترقبه احتمالی انجام گرفته است .
به گفته مدیرعامل شركت غله و خدمات بازرگانی منطقه 3 كشور ، این شركت متولی خرید گندم است و كشاورزان موظفند در مراكز خرید استاندارد گندم كه قبلا تعیین گردیده گندم را تحویل دهند.
سید غفار رضوی پور در تشریح مراكز خرید همچنین افزود: این مراكز سه دسته و شامل مراكز خرید شركت غله، تعاونی های روستایی و كارخانجات آرد می باشند.
وی تاكید كرد: بر این اساس ما در قبال گندم هایی پاسخگو هستیم كه در سیلوها و یا در مراكز خرید دارای كد كه زیر نظر اتحادیه شركتهای تعاون روستایی است تحویل داده شود، اتفاقی كه هر ساله می افتد.
مدیر عامل شركت غله و خدمات بازرگانی منطقه 3 كشور خاطرنشان كرد: شركت غله سیلوهای دولتی با كدهای مخصوص در اختیار دارد و در قبال گندم های تحویل داده شده به این سیلوها مسئولیت كامل دارد اما این كه كشاورزان گندم خود را به این مركز تحویل ندهند ما نمی توانیم هیچ الزامی در قبال آنها به كار ببریم.
شهرستان لارستان به مركزیت لامرد در 378كیلومتری جنوب شرقی شیراز قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار