کد خبر: ۲۲۸۰۶۹
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۳ 11 May 2016

به گزارش تابناک یزد،دبیر مسابقات دانشجویی پل ماکارونی دانشگاه آزاد اسلامی یزد اعلام كرد: مسابقات ساخت پل‌های ماکارونی در دانشگاه آزاد اسلامی یزد با حضور 120 تیم از دانشگاه‌های مختلف این استان در واحد یزد در حال برگزاری است.


 "سید کاظم سید ابراهیمی" گفت: دانشجویان با ساخت نمونه‌های ماکت‌گونه پل از ماکارونی خوراکی با طراحی سازه‌های کامپیوتری و آزمون و خطاهای گوناگون، رفتار سازه پل را در مقابل بارهای اعمالی مشاهده می‌کنند.

وي اظهار کرد: این دوره از مسابقات در سه رشته سازه سنگین، سازه سبک و زیبایی برگزار می‌شود که در کنار آن نیز در همین سه رشته کارگاه‌هایی نیز در حال انجام است.

سيد ابراهيمي هدف از برگزاری این مسابقات را آشنایی دانشجویان و متخصصان آینده با مکانیسم‌های مختلف سازه‌های پل و مشاهده عملکرد آن با توجه به هندسه‌های مختلف است.

این عضو هیأت علمی دانشگاه شیوه داوری مسابقه را در هر سه بخش به این شکل بیان کرد: در بخش سازه سنگین، پل ساخته شده قبل از بارگذاری وزن‌کشی می‌شود و سپس تحت بارگذاری قرار می‌گیرد و مادامی که سازه در بالاترین بار اعمالی تسلیم و گسیخته می‌شود، مقدار بار یادداشت شده و راندمان پل محاسبه می‌شود.

وی افزود: در بخش سازه سبک بر اساس مفاهیم مهندسی به ازاء بارثابت و زمان ثابت سازه‌ها با هم مقایسه می‌شوند و در بخش زیبایی داوران رشته‌های معماری نسبت به ثبت نمره و اعلام نفرات برتر اقدام می‌کنند.

سیدابراهیمی با تشکر از مسئولان دانشگاه اعلام کرد به همه شرکت کنندگان در کارگاه‌های آموزشی که تعداد 50 تیم هستند، گواهی شرکت در کارگاه داده خواهد شد.

گفتني است؛ این دوره از مسابقات از سوی انجمن علمی گروه عمران و با همکاری باشگاه پژوهشگران جوان دانشگاه به مدت یک هفته در سالن شهید آوینی دانشگاه آزاد اسلامی یزد در حال برگزاری است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار