اکران آثار برتر جشنواره بین المللی فیلم سبز همزمان با سراسر کشور ،شنبه در استان فارس آغاز شد و آثار هنرمندان جان تازه به پرده نقره ای تالار حافظ شیراز بخشید .
کد خبر: ۲۲۹۴۵۹
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۴ 14 May 2016
تابناک فارس به نقل از ایرنا:مدیر کل حفاظت محیط زیست استان فارس بیان داشت : جشنواره سراسری فیلم سبز تا 31 اردیبهشت ادامه دارد و آثار سینمایی و فیلمهای کوتاه با موضوعات زیست محیطی در تالار حافظ این شهر اکران می شود.
ولوی اظهار داشت : هنر سریع ترین و زیبا ترین ابزار برای انتقال آگاهی ها و بهترین شکل انتقال مفاهیم است که در حوزه محیط زیست نیز از این ابزار برای انتقال پیام های محیط زیست در قالب فیلم و هنرهای تجسمی بهره گیری شده است .
وی بیان کرد: بسیاری از کسانی که هنوز پیام های زیست محیطی را نگرفته اند و هنوز به هشدارها توجه نکرده اند از طریق هنر و امور سینمایی و هنری می توانند با طبیعت انس گیرند .
ولوی گفت: هنر فیلمسازی و سینما بهترین شیوه ای است که می تواند این مخاطبان را هم شامل شود و پیام های محیط زیست را در خانه و در سینما به آنان منتقل کند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان فارس با بیان اینکه جشنواره بین‌المللی فیلم سبز پس از 10 سال توقف و تعطیلی برگزار می‌شود اضافه کرد: بر این باوریم که فعالیت های هنری با موضوع محیط زیست و لزوم حفظ و پاسداری از آن، تاثیر بسیار ارزشمندی در ارتقای فرهنگ آحاد جامعه در این زمینه دارد.
وی هنر را بهترین ابزار برای فرهنگ سازی و انتقال پیام های زیست محیطی به جامعه دانست و افزود: برپایی این گونه جشنواره ها در دوستی و پیوند مردم با مباحث زیست محیطی، افزایش آگاهی آنان و همچنین افزایش کیفیت آثار هنری با موضوع زیست محیطی بسیار سودمند است.
محمد جواد آرمانمهر دبیر جشنواره هنری فیلم سبز استان فارس نیز درگفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت : جشنواره فیلم سبز به مدت یک هفته در بخش‌های سینمای ملی، بین‌الملل، هنرهای تجسمی و همچنین کارگاه‌ها، همایش‌ها و سمینارها برگزار می‌شود که موضوعات کارگاه‌ها در زمینه حیات‌وحش، مستندسازی، آشنایی با مناطق حفاظت‌شده، آلاینده‌های زیست‌محیطی خواهد بود.
دبیر جشنواره هنری فیلم سبز استان فارس ادامه داد : در مجموع یک هزار و 200 ساعت فیلم با موضوعات زیست محیطی برای این جشنواره تولید شده که 400 ساعت آن در بخش بین الملل و 800 ساعت در بخش داخلی در جشنواره شرکت کرده است .
وی اضافه کرد : در بخش مسابقه آثار برتر نیز 60 ساعت فیلم انتخاب شده که 47 ساعت آن در حوزه فیلم های ایرانی و 13 ساعت در حوزه فیلم های خارجی زیست محیطی است .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار