رئیس اداره کار تعاون و رفاه اجتماعی بهشهر
رئیس اداره کار تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان بهشهر گفت: از مشکلات اساسی حوزه اشتغال شهرستان بهشهر جذب نیروی کار غیربومی است که منجر به افزایش آمار بیکاری افراد بومی می شود.
کد خبر: ۲۳۰۰۳۱
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۴ 15 May 2016

به گزارش تابناک مازندران، نبی اله صفری در نخستین جلسه کارگروه اشتغال شهرستان بهشهر در سال 95 که با محوریت کارگروه تخصصی تعاون با حضور 9 تعاونی بزرگ شهرستان و اعضای کارگروه در سالن اجتماعات فرمانداری بهشهر برگزار شد، اظهار کرد: اداره کار و دفاتر کاریابی شهرستان در حوزه صنایع ساحلی و بخصوص بندرامیرآباد هیچ سهمی برای معرفی نیروی کار ندارد در حالی که تنها سهم اداره کار شهرستان در زمان اخراج نیروی کار و مراجعه آن ها برای بیمه بیکاری است.

وی با بیان اینکه اکثر مواقع بیش از نیمی از نیروهای اخراج شده که برای بیمه بیکاری به اداره کار و تعاون شهرستان مراجعه می کنند افراد غیربومی هستند، افزود: به عنوان نمونه از آغاز سال 95 تا کنون 12 نفر از بندر امیرآباد اخراج شدند که 6 نفر غیربومی بودند.

رئیس اداره کار تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان بهشهر یادآور شد: در سال 1390 شهرستان بهشهر 17.37 درصد نرخ بیکاری داشته که تا سال 95 هنوز آمار جدیدی اعلام نشده است.

صفری با اشاره به اینکه دولت به هر نحوی تلاش می کند تا مشکلات اقتصادی کارگاه ها، صنایع کوچک، کارخانه ها و واحدهای تولیدی را مرتفع کند، خاطرنشان کرد: هدف از تشکیل کارگروه اشتغال بررسی مشکلات حوزه کار و همچنین توسعه تعاون در هر شهرستان و استان است.

وی تأکید کرد: با همکاری و تعامل صنایع می توان شاهد توسعه بخش اشتغال و تعاون در سطح شهرستان باشیم.

صفری با بیان اینکه در سال 94؛ 28 هزار و 219 نفر در مراکز کاریابی شهرستان ثبت نام کردند که 70 درصد آنها تحصیلات دیپلم تا کارشناسی دارند، عنوان کرد: از میان ثبت نام کنندگان 16 هزار و 368 نفر مرد و 11 هزار و 851 نفر زن است که 95 درصد بانوان تحصیل کرده هستند.

رئیس اداره کار تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان بهشهر گفت: در سال 94؛ 651 نفر از طریق مراکز کاریابی شهرستان به شرکت ها، کارگاه های صنعتی و صنفی معرفی شدند و همچنین از آغاز سال 95 تا کنون 37 نفر در بخش های مختلف مشغول به کار شدند.

صفری اعلام کرد: در سال 94؛ 4 میلیارد و 400 میلیون تومان اعتبار برای اشغال زایی به کمیته امداد شهرستان تخصیص پیدا کرد که از 355 نفر متقاضی برای 347 نفر اشتغال ایجاد شد و نیز 2 میلیارد و 255 میلیون تومان اعتبار اشتغال زایی به بهزیستی شهرستان تخصیص یافت که 186 نفر به بانک های عامل معرفی شدند و فقط 6 نفر موفق به جذب اعتبار نشدند.

وی اظهار کرد: 678 تعاونی در شهرستان بهشهر به ثبت رسیدند که 220 تعاونی فعال، 97 تعاونی غیرفعال و 361 تعاونی در دست اجرا هستند.

صفری گفت: شرکت تعاونی سهام عدالت بهشهر با 130 هزار و 217 نفر عضو بزرگترین تعاونی شهرستان است و همچنین شرکت تعاونی مرزنشینان وحدت میانکاله 44 هزار عضو دارد و از تعاونی های فعال در حوزه صادرات است.

رئیس اداره کار تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان بهشهر خاطرنشان کرد: در سال های اخیر در کشور بخش صنعت با رکود رو به رو شد اما تعاونی ها به ندرت با رکود اقتصادی یا تعدیل نیرو مواجه شدند زیرا در شرکت های تعاونی؛ اعضا در سود سهام شریک هستند و این امر موجب ایجاد انگیزه در میان اعضا و پویایی این شرکت ها می شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار