سرپرست شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه یزد گفت: قاچاق فرآورده های نفتی خارج از شبکه توزیع در این استان در سال 94 نسبت به سال قبل از آن با کاهش 31درصدی همراه بود.
کد خبر: ۲۳۰۲۵۰
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۲ 15 May 2016
به گزارش تابناک یزد،محمد فرازمند گفت : از سال گذشته نظارت بر جابجایی فرآورده های نفتی بیشتر شده و این امر موجب کاهش قاچاق فرآورده های نفتی استان یزد شد.
وی افزود: در سال 1394 بیش از 431هزار لیتر فرآورده نفتی خارج از شبکه توزیع در حال جابجایی و انتقال به مرزهای جنوبی کشور بود در حالی که در سال 1393 این مقدار بیش از 550هزار لیتر بوده است.
سرپرست منطقه یزد خاطرنشان کرد: در مواد نفتی قاچاق شده ، مقدار 265هزار لیتر نفت سفید ، 125هزار لیتر نفتگاز و 41هزار لیتر نفتکوره بوده که بعد از کشف و ضبط به انبار نقت تحویل شده که عمده فرآورده های مکشوفه از سایر استانها و به صورت عبوری از استان است.
وی اضافه کرد :با تلاش عوامل حراست شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه یزد و نیروهای انتظامی همچنین تشدید در بازرسی ، کنترل و نظارت دستگاههای نظارتی موجب کاهش این فرآورده ها در خارج از شبکه توزیع شده است.
به گفته این مسئول ،در سال گذشته 195پرونده در کمیته تخلفات منطقه مورد بررسی قرار گرفته که 32پرونده متخلفان برای رسیدگی به مقامات قضایی استان ارسال شده است.
سرپرست شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه یزد یادآور شد: از 431هزار لیتر فرآورده های قاچاق در سال گذشته بیش از 348 هزار لیتر آن در پنج ماهه نخست جاری کشف و ضبط شده و به انبار نفت شهید صدوقی یزد ارسال شده است.
فرازمند در پایان درباره مواد توزیع شده در 94 نیز گفت: در سال گذشته میزان مصرف فرآورده های نفتی استان یزد یک میلیارد و 698 میلیون لیتر بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن یعنی سال 1393 با کاهش 15 درصدی روبرو شده است .
در استان یک میلیون و 70 هزار نفری یزد ، 120 باب مرکز عرضه سوخت سطح شامل جایگاه های تک فرآورده و چند فرآورده همچنین جایگاه های CNG فعال است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار